BMW adaugă în gama modelului Seria 1 o nouă variantă sportivă numită 128ti. Noul model are 265 CP și devine un rival direct pentru Volkswagen Golf GTI.
BMW a decis să reînvie logo-ul ”ti” (Turismo Internazionale). Particula a mai fost folosit pentru modelul BMW 1800 TI din anii 60 și apoi pentru modelele 2000 TI și 2002 TI.
BMW 1800 TI era pus pe harta modelelor cu gene sportive în 1964 de către pilotul german Hubert Hahne. Hahne se impunea în proaspătul Campionat German de turisme cu modelul 1800 TI obținând 14 victorii din 16 curse disputate. Apoi, doi ani mai târziu dobora recordul de timp de pe Nurburgring Nordschleife, devenind primul pilot ce efectua un tur de circuit în mai puțin de 10 minute. Mașina pilotată atunci era un BMW 2000 TI.
BMW a mai folosit particula ”ti” și la finalul anilor 90 pentru modelele BMW 323ti și 325ti.
Astăzi, gama noului BMW Seria 1 primește modelul 128ti. Noul model umple golul dintre actualele 118i de 140 CP și puternicul M135i xDrive de 306 CP.
BMW 128ti folosește motorul turbo de 2.0 litri cu patru cilindri ce dezvoltă 265 CP între 4.750 și 6.500 rpm, iar cuplul maxim este de 400 Nm între 1.740 și 4.500 rpm. Puterea este transmisă către puntea față prin intermediul cutiei automate Steptronic Sport cu opt trepte.
Noul BMW 128ti accelerază de la 0 la 100 km/oră în 6.1 secunde, iar viteza maximă este de 250 km/oră.
Modelul folosește o suspensie M Sport cu o gartă la sol redusă și bare antiruliu. Modelul are în echipare și un diferențial cu alunecare limitată și frâne M Sport cu discuri de 360 mm pe față și 300 mm pe spate.
Vizual modelul se remarcă prin elementele M Sport: spoiler față proeminent, difuzor spate și logo ”ti” marcat pe aripile față și pe hayon.
Modelul sportiv poate fi comandat începând din luna noiembrie, iar prețul de pornire pentru piața din România este de 41.174 euro.
via BMW