În amintirea unuia dintre cele mai semnificative modele din istoria sa, BMW 2002 Hommage celebrează exact 50 de ani de la lansarea seriei 02. Aduce în același timp un tribut operei de inginerie 2002 Turbo.
Când privești în oglinda retrovizoare cuvântul Turbo, inscripționat cu litere mari în stânga grilei radiatorului
lui 2002 Hommage, îți dă de înțeles că trebuie să treci pe banda din dreapta și asta destul de repede. La începutul anilor 70, în timpul crizei petroliere, clienții amatori de mașini sport erau sfătuiți să stea departe de mașini care aveau apelativul turbo în coadă.
Poate și de aceea, BMW 2002 Turbo a fost o mașină exotică si șic. Dezvolta 170 CP, disponibili aproape toți dintr-o dată, și produsă în numai 1.672 exemplare.
Astăzi, aceste mașini sunt foarte rare, iar puținele exemplare disponibile în Europa se vând la prețuri de peste 50.000 euro. Legătura cu tradițiile mărcii este un lucru normal mai ales atunci când construiești o mașină făcută să dăinuie pestetimp. Iar când ai un trecut important, cum este cazul lui BMW, tentația de a apela la elemente de design faimoase este foarte puternică.
Totuși, reîncarnările modelelor celebre nu sunt prea dese în istoria BMW. Mai aproape de timpurile noastre ne vine în minte Z8 din 1999, inspirat de 507 din 1955.
Însă pe de altă parte, BMW menține o legătură formală cu trecutul prin câteva elemente de design intangibile. Grila radiatorului în formă de rinichi, farurile rotunde și rama geamului spate în forma literei C.
BMW 2002 Hommage celebrează exact 50 de ani de la lansarea seriei 02
De aceea, este imposibil să vorbești de conceptul 2002 Hommage fără a face referire la modelul care l-a inspirat. Remarcăm în primul rând banda de carbon care înconjoară linia mediană a caroseriei la fel ca banda de oțel cromat de la seria 02, separând caroseria în două părți. Partea superioară – acoperiș, capotă și capacul portbagajului – este vopsită mat. La fel ca la mașinile de curse ale anilor ’60, pentru a preveni reflexia razelor de soare.
Partea inferioară este vopsită cu vopsea lucioasă Space Race Metal. In acest fel a creat un constrast bine definit și punând în evidență liniile sculpturale și distincte. Pasajele mult evazate ale roților au permis montarea jantelor de 20 inch cu spițe întrepătrunse. Creează o prezență puternică pe șosea dar ne și reamintesc de versiunea omologată 2002 turbo. Cea care a avut nevoie de extensii ale aripilor pentru a acomoda ecartamentul mai lat. Spițele subțiri care ne amintesc de jantele mașinilor sport din era trecută lasă la vedere etrierele aurii cu sigla M inscripționată pe ele.
Aduce în același timp un tribut operei de inginerie 2002 Turbo
Farurile rotunde sunt înconjurate de reflectoare, a căror culoare aurie simbolizează aniversarea “de aur” de 50 ani de la lansarea seriei 02. La fel ca la 2002 turbo, semnalizatoarele sunt separate de faruri, iar prizele largi de aer sunt o reminiscență a mașinilor sport ale anilor ’70.
În spate, stopurile adoptă forma ilustrului predecesor în timp ce logo-ul BMW este amplasat în dreapta numărului de înmatriculare la fel ca la 2002 turbo.
Proaspăta interpretare a lui BMW 2002 turbo adoptă forma și gabaritul unui coupe sport compact. Nu
se va produce niciodată în serie dar spiritul său este apropiat de al lui M2, una din cele mai efervescente
mașini sport ale momentului. 2002 Hommage este o declarație clară despre cum definește BMW plăcerea de a conduce în 2016 și înglobează într-o singură mașină trecutul, prezentul și viitorul casei bavareze.