Legenda renaşte. BMW 3.0 CSL Hommage Concept

BMW 3.0 CSL Hommage, expus în premieră la ediția din acest an a celebrului Concorso d’Eleganza Villa d’Este, pe care constructorul bavarez îl și patronează, este un omagiu adus emblematicului coupe 3.0 CSL lansat în 1972.

În amintirea predecesorului de legendă, 3.0 CSL Hommage Concept apelează la aceeaşi filozofie a scăderii greutăţii prin utilizarea materialelor ultra-uşoare, CFRP (fibră de carbon ranforsată cu plastic) în acest caz versus aluminiul din anii ’70.

Designul este expresia pură a sportivităţii bavareze, rezumată perfect de nuanţa electrizantă Golf Yellow, fără îndoială o reminiscenţă a trecutului ce aminteşte, din nou, de ilustrul 3.0 CSL. Accentele dinamice ale caroseriei sunt puse în valoare de contrastul dintre liniile tipice de coupe si exagări de stil voite precum deflectoarele generoase de aer, bosajele tridimensionale sau eleronul supradimensionat, puntea de legătură între stopurile fine cu tehnologie LED. Un alt punct de atracţie este reprezentat de grafica inedită a luminilor laser şi de profunzimea spaţială a grilei dispusă în plan vertical, pentru a simboliza puterea motorului cu şase cilindri în linie. Puterea şi capacitatea exactă a acestuia rămân un secret, singurul detaliu dezvăluit de BMW fiind că, în esenţă, 3.0 CSL Hommage este un mild-hybrid, graţie prezenţei unui sistem eBoost, alimentat de baterii Li-Ion.

În ton cu minimalismul clasicului CSL, toate elementele cockpitului sunt reduse la esenţial, scaune de competiţii tip scoică şi un mic afişaj ce transmite informaţiile uzuale cu privire la viteză, turaţie, treapta selectată, fiind singurele elemente definitorii. Două căşti integrate în tunelul transmisiei reprezintă un simbol al sportivităţii duse la rang de artă. Din raţiuni ce ţin de aerodinamică, oglinzile laterale au fost înlocuite cu o pereche de camere video.

Primul proiect original al diviziei BMW Motorsport GmbH, clasicul BMW 3.0 CSL este un model etalon pentru BMW, un automobil care s-a impus imediat prin performanţe remarcabile pe circuit, cu nume mari precum Niki Lauda, Hans-Joachim Stuck, Dieter Quester sau Pierre Dieudonné, în spatele volanului. Alături de palmares, designul impresionant al BMW 3.0 CSL a marcat profund imaginea sportivă a mărcii, modelul câştigându-şi în timp supranumele de „Bat Mobile”.

Alături de 3.0 CSL au debutat și numeroase inovații tehnice din palmaresul BMW. Printre acestea, primul motor cu şase cilindri dispuşi în linie, cu patru supape pe cilindru sau sistemul ABS, care a debutat pe 3.0 CSL începând cu 1974, înainte de lansarea pe un model de serie – BMW Seria 7.

Din nefericire, şansele ca superbul concept BMW 3.0 CSL Hommage să intre în producţia de serie sunt zero. “Automobilele Hommage demonstrează nu numai cât suntem de mândri de patrimoniul nostru, ci şi cât de important este trecutul în determinarea viitorului”, a declarat Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv BMW Group Design.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top