Cine a spus că e mai greu să te menții în vârf decât să ajungi acolo nu a auzit de BMW Seria 3. Ce ne-a pregătit cea mai nouă generație am aflat într-un test dus-întors până la Constanța.
- Compromis ideal intre sportivitate
- confort si economie
- calitate deosebita a interiorului
- multiple dotari din clasele superioare (optionale)
- Motor diesel usor zgomotos in partea inferioara a turometrului
E șase dimineața și Autostrada Soarelui este învăluită de o ceață care îmi amintește de primele ecranizări ale romanelor polițiste din seria Sherlock Holmes. Înainte să adorm cu imaginea Londrei din anii ‘80 dizolvată în memorie, un set de stopuri și două gropi succesive mă trezesc. Cine ar fi crezut că zăpada care a atacat asfaltul de pe autostradă are și părțile ei pozitive?
În tot acest peisaj gri, atât prin prisma culorilor cât și datorită orei aproape obscene afișate de computerul de bord, noul Seria 3 este pata de culoare care mă convinge că am făcut bine să programez o ședință foto atât de devreme. Dincolo de ceață se află drumul spre Constanța, oraș pe care, în mod normal, nu ai nici un motiv să îl vizitezi la șfârșitul lui februarie. Dacă mă întrebi, nu știu exact de ce am ales această rută, probabil că am vrut să văd cum se comportă această mașină la un drum de 700 km într-o zi, sau, pur și simplu, am descoperit o scuză bună pentru o întrevedere de câteva ore cu marea. Cu valurile pe fundal, noul Seria 3 arată chiar mai bine decât în lumina difuză din parcarea subterană pe care a părăsit-o cu câteva ore înainte. Părerea generală este că noul 3 este o reușită estetică tocmai pentru că a renunțat la liniile introduse de Bangle pe vechiul model. Sincer, eu nu sunt de acord. Parcat lângă vechea generație, noul Seria 3 arată mai degrabă ca o rafinare decât o revoluție, iar faptul că este mai lat și mai lung îi conferă acel aer de maturitate care i-a lipsit vechiului model.
Sport/bussiness
La fel ca și exteriorul, planșa de bord a noii generații Seria 3 poartă urmele unui proces asiduu de maturizare. Până la un punct, sobrietatea tipică BMW domină atmosfera de ansamblu, dar petele de culoare introduse de ediția Sport condimentează perfect și crează un echilibru optim între latura bussiness și cea emoțională.
Calitatea materialelor a luat și ea o turnură spectaculoasă, indiferent că atingi sau privești, plasticele sunt foarte reușite, iar legătura cu vechiul model este ca și inexistentă. Până când voi ajunge la bordul noului A4, BMW tocmai și-a acontat pole position-ul în cursa interioarelor.
În materie de gagdeturi acesta poate concura de la egal la egal inclusiv cu Seria 7: heads up display color, conectivitate internet, sistem audio Harmann Kardon, o sumedenie de sisteme de siguranță și lista poate continua până la sfârșitul revistei. Cât timp îți permiți, nu există ceva de care să ai nevoie, pe care BMW nu este dispus să ți-l vândă.
Printre puținele dotări standard se numără ampatamentul cu 5 cm mai mare, dintre care 1.5 cm au fost rezervați pasagerilor de pe banchetă. Cu toate că cifra este total nespectaculoasă, efectul ei este cel puțin notabil. Dacă în vechiul Seria 3 pasagerii înalți nu erau fericiți din cale afară, în noul model ei pot aștepta cu interes o deplasare de lungă durată (la fel și bagajele lor – volumul standard este 480 l).
La prima vedere, versiunea 320d nu pare a aduce foarte multe noutăți în plan tehnic. Vorbim despre cifre identice de putere și cuplu comparativ cu vechiul model (184 CP, respectiv 380 Nm) cu precizarea că, mai nou, se poate opta pentru transmisia automată cu opt trepte.
Modificările importante au avut în zona șasiu/suspensie și nu ai nevoie de prea mulți km pentru a realiza asta. Pe prima porțiune de autostradă succesiunea infinită de gropi ar fi dat peste cap suspensia vechiului model, dar nu și pe ceea a noii generații. Fără a lăsa vreodată impresia că plusul de confort a fost realizat prin relaxarea prematură a suspensiei, Seria 3 tocmai a devenit un jucător polivalent.
Poți să lauzi oricând latura sportivă a lui Seria 3, dar oricine se așteaptă la așa ceva din partea unui BMW. Important pentru noua generație este modul în care îmbină această trăsătură specifică Seria 3 cu atuurile unei mașini care poate parcurge distanțe imense în confort. De la modul relaxat în care motorul livrează puterea, până la fluența transmisiei automate cu 8 trepte, nici un drum la volanul lui nu pare prea lung.
Dacă spun că Seria 3 este, la momentul actual, cel mai bun, probabil că voi fi criticat. Așa că voi spune altceva. Dacă vrei un sedan premium care să joace cartea sportivității cu un minim de compromis, atunci ai găsit mașina perfectă.
Date tehnice: | BMW Seria 3 Sedan |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 320d |
Nr. usi/locuri | 4/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1495/1980 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4624/1811/1429 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 480 (480) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 320d |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1995 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 135(184)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 380/1750 |
Cutie de viteze | Automata/8 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 230 |
0-100 km/h [s] | 7.6 |
Consum urban/extra/mixt | 5.4/3.9/4.4 |
Emisii CO2 [g/km] | 117 |