BMW 335i face lift echipat cu pachetul Performance este o declaraţie de curaj, genul de maşină care te lasă ‘interzis’ la fiecare apăsare a pedalei de acceleraţie.
- Performante dinamice
- exclusivitate
- Pret apropiat de M3
- confort pe drumuri cu asflat prost
BMW 335i şi-a câştigat, încă de la lansare, un statut privilegiat în topul celor mai performante “jucării” la categoria 300 CP. Anul 2010 aduce primele modificări – un face lift minor din punct de vedere estetic, dar consistent tehnic, precum şi posibilitatea echipării cu pachetul BMW Performance.
Ce-i nou?
Modificările de ordin estetic se lasă greu descoperite chiar şi de către un ochi antrenat – mici artificii de design menite să sublinieze şi mai mult plăcerea de a conduce. În rest, a rămas aceeaşi Seria 3 coupe care întoarce capete la semafor şi acelaşi concurent nr 1 pentru Audi A5.
Adevăratul facelift vine la partea tehnică – în cazul nostru 335i – unde propulsorul de 3.000 cmc a pierdut o turbină, dar a câştigat la capitolul fiabilitate (versiunea 335i bi-turbo fiind rechemată în service pentru calibrări şi rescrierea softului, operaţiuni efectuate gratuit de către producător). Însă, chiar şi într-o singură turbină, 335i trage din toţi rărunchii. Personal nu am simţit nicio diferenţă notabilă în ceea ce priveşte reprizele şi livrarea puterii sau a cuplului în comparaţie cu generaţia precedentă pe care am condus-o mai bine de 1.000 de km.
Performance, noul M?
335iTwinPowerTurbo înseamnă acum tot şase cilindri în linie, supraalimentat cu turbo, conducte separate pentru cele două perechi a câte trei cilindri, distribuţie variabilă a supapelor Valvetronic şi sistem de injecţie High Precision Injection. Toate aceste informaţii reci prind viaţă odată cu apăsarea butonului Start şi strălucesc când vin la pachet cu opţionalele Performance.
Fără doar şi poate, BMW Performance este “noul M” şi înseamnă o gamă de accesorii de tuning exclusivist, care pot fi comandate separat sau, pentru cei cu dare de mână, “Performance din bară în bară”. La acest pachet, preţul poate ajunge şi la 20.000 de euro, dar şansele ca să vezi o maşină identică pe stradă se apropie de zero. Modelul testat este echipat cu un pachet Performance în valoare de peste 15.000 de euro, ale cărui opţionale îţi cresc adrenalina atât în parcare (carcasele oglinzilor din carbon, eleron, stickere), cât şi atunci când rulezi: jante de 19 inch şi anvelope cu talon de 30.
La volanul lui 335i Performance lucrurile se mişcă mult mai repede, mai puţin pasagerii care sunt ţintuiţi în cele mai reuşite scaune sport, tip scoică, în care am stat vreodată. Trebuie doar să accelerezi, să te ţii de volanul gros îmbrăcat în Alcantara şi să schimbi treptele cutiei DSG atunci când geniala evacuare o cere. Restul e… Performance!
Date tehnice: | BMW Seria 3 Coupe |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 335i |
Nr. usi/locuri | 2/4 |
Masa proprie/totala [kg] | 1525/2090 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4610/1780/1390 |
Ampatament | 2760 |
Volum portbagaj [l] | 440 (440) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 335i |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 2993 |
Sistem alimentare | injectie directa+turbo |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 225(306)/5800 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 400/1200 |
Cutie de viteze | Automata/7 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 250 |
0-100 km/h [s] | 5.4 |
Consum urban/extra/mixt | 11.8/6.4/8.4 |
Emisii CO2 [g/km] | 196 |