BMW Seria 5 stabileşte noi standarde în clasa limuzinelor de lux: cel mai reuşit design asezonat la un interior fără cusur şi un comportament dinamic cu un pas înaintea concurenţilor. Your move now…
- Motoare diesel foarte eficiente
- Spatiu interior
- Putine dotari standard
- Performante dinamice medii in lipsa unor optionale scumpe
Să scoţi pe stradă noul BMW Seria 5 înainte de lansarea oficială din România este o mişcare curajoasă şi necesită mult, mult calm. Evenimentul s-a produs, iar “noul cinciar” a rulat cum numai el ştie s-o facă pe drumurile patriei mai mult de 700 km, timp de câteva zile. Curajos şi responsabil din fire, mi-am asumat riscurile, m-am informat şi am răspuns cu zâmbetul pe buze tuturor întrebărilor:
Seven down?
Cea mai frecventă întrebare a fost legată de felul în care arată, designul împrumutând multe elemente de la fratele mai mare 7, ceea ce crea frecvent confuzii. În realitate, noul Seria 5 este mai impunător şi, totodată, cel mai frumos BMW construit vreodată. Nu ai cum să rămâi indiferent la ampatamentul de 3 m şi consolele scurte, liniile caroseriei fiind în deplină armonie cu performanţele dinamice. Arată senzaţional indiferent din ce unghi îl priveşti, calitate confirmată şi contemplată de toţi ceilalţi participanţi la trafic.
De 5 stele?
Interiorul continuă într-un mod firesc filozofia întâlnită la exterior: suveranitate, opulenţă şi sportivitate, toate ambalate cu mult bun gust. Nu este o noutate pentru cei care au condus seria 7, fiind preluat integral de la acesta, cu mici modificări care să îi asigure numărul 1 în segment. Spre deosebire de vechea generaţie, calitatea materialelor folosite este superioară şi în funcţie de coloritul ales (recomand culori deschise, calde) îţi crează ambientul întâlnit la un hotel de cinci stele. Este interesant că, în ciuda luxului debordant, inginerii nu au sacrificat poziţia ideală de condus şi vizibilitatea excelentă în curbe, graţie montanţilor subţiri.
Totodată, scaunele bine conturate îţi fac zilele mai bune, confortul fiind la cel mai înalt nivel chiar şi atunci când conduci mai multe sute de kilometri fără oprire. Spaţiul interior este vast mai ales pentru pasagerii din faţă, bancheta impresionând mai degrabă prin profil şi inclinaţie decât prin spaţiul pe orizontală oferit. Sintetizând, interiorul noului 5 este o revelaţie, remarcându-se prin materialele folosite şi layout, păstrând nealterate elemente care conturează placerea de a conduce.
5: mai aproape de 7 sau de 3?
Când spui BMW aşteptările vis-à-vis de comportamentul dinamic sunt mari. Cea mai grea sarcină o duce Seria 5, model de la care clienţii aşteaptă atât confort, cât şi sportivitate. Noua generaţie, modelul testat, 530d, se vrea o combinaţie interesantă între agilitatea Seriei 3 şi confortul Seriei 7. Realitatea este puţin diferită, dinamic situându-se mai aproape de seria 7 cu care împarte aceeaşi platformă tehnică – o premieră în această clasă.
La acest lucru contribuie substanţial tehnologia de top, fiind penalizat doar de masa mare. Vorbim despre un 530d şi 245 CP diesel legat la o transmisie automată cu 8 trepte completată de o mulţime de dotări, precum direcţie activă şi Dynamic Drive Control. Pe stradă, diferenţele între modurile Comfort şi Normal sunt greu perceptibile, modificări în comportamentul maşinii producându-se abia atunci când selectezi Sport+ (creşte turaţia cu 500 rpm, amortizoarele devin mai tari, iar DTC-ul este off).
Surprinde plăcut atât prin eleganţa cu care abordează denivelările, cât şi prin încăpăţânarea de a păstra trasa împusă de la volan. Merită aplauze şi cutia automată cu 8 trepte care, în cazul lui 530d, la 130 km/h, rulează la numai 1.700 rpm şi afişează un consum de carburant demn de o compactă – 6,5 litri pentru 100 km parcurşi. În oraş, schimbă treptele atât de lin încât poţi să-ţi savurezi cafeaua în timp ce conduci.
O nouă ligă?
Pentru a înţelege noul Seria 5 trebuie să te autoeduci şi să accepţi totodată faptul că noua limuzină de clasă mare este mai pregatită ca niciodată să ofere cel mai bun raport confort / sportivitate din segment şi să ridice la nivel de artă designul şi tehnologia inglobată.
Pe scurt, o vitrină tehnologică pe patru roţi la un preţ perfect justificat de eforturile depuse şi produsul final!
Date tehnice: | BMW Seria 5 |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 30d |
Nr. usi/locuri | 4/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1725/2325 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4900/1860/1465 |
Ampatament | 2970 |
Volum portbagaj [l] | 520 (520) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 30d |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 2993 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 180(245)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 540/1750 |
Cutie de viteze | Automata/8 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 250 |
0-100 km/h [s] | 6.3 |
Consum urban/extra/mixt | 7.8/5.3/6.2 |
Emisii CO2 [g/km] | 160 |