Test drive BMW 650i Coupe xDrive 407 CP

BMW 650i Coupe xDrive

Adaugă la un Seria 6 Coupe tracţiunea integrală xDrive şi o să primeşti un Gran Turismo cu performanţe demne de un supercar. Este 650i xDrive Coupe GT-ul suprem?

  • Performante demne de un GT veritabil
  • interior de calitate deosebita
  • ansamblu tehnic ireprosabil
  • Prestatie dinamica limitata de masa foarte mare
  • putin spatiu pe bancheta raportat la dimensiunile masinii

Mulţi consideră că un GT de lux precum BMW Seria 6 este o maşină pentru sezonul cald care, în opinia lor, se poarta mai ales cabrio. În România, vânzările au arătat contrariul. Generaţia precedentă de Seria 6 s-a vândut mai bine în varianta coupe, iar noul Seria 6 este disponibil acum şi în varianta coupe la care se poate adăuga opţional un sistem inteligent 4×4 denumit xDrive. De altfel, şi concurenţa directă demonstrează această tendinţă: Mercedes-Benz CL nu are o versiune cabrio şi beneficiază de 4MATIC.

Revenind la vedeta testului, modelul are toate ingredientele pentru a fi 6-le suprem şi, uitându-mă pe datele tehnice, nu simt lipsa noului M6. Rămânând la comparaţii tehnice, 650i xDrive atinge prima sută de kilometri cu doar 0,2 secunde mai târziu decât generaţia precedentă M6, care dezvolta cu 100 CP în plus (507 CP / V10 aspirat vs. 407 CP / V8 bi-turbo).

Schimb soft cu metal

Disponibil încă din primăvară în varianta cabrio, Seria 6 acum coupe are deja o misiune simplificată, potenţialii clienţi ştiind de existenţa sa. În aprilie anul trecut scriam într-un articol cu titlul “Seria ****** Palace” despre 6 cabrio şi asemănarea cu un resort de 6 stele. Acum am în faţă coupe-ul de un roşu închis şi cu un posterior care întoarce capetele pe stradă. Personal, aş alege oricând versiunea coupe strict pentru felul cum arată.

Şablonul este acelaşi – capota lungă, spatele obraznic şi o linie laterală de felină, într-un cuvânt, opulenţă. În cazul versiunii testate, sigla xDrive poate fi văzută doar când priveşti maşina din lateral, adăugând un plus de mister mai ales când zăpada va poposi pe carosabil. Da, interesant este că 6 coupe cu xDrive a devenit o maşină pentru toate anotimpurile şi, poate cel mai important, la fel de performantă chiar şi atunci când aderenţa nu este cea mai bună.

Interiorul, adus parcă din revistele care promoveazăopulenţa, continuă să mă surprindă prin materialele folosite, layout şi personalitate. Modelul testat are dotări opţionale în valoare de peste 30.000 de euro, fiind un adevărat show pe roţi – sistem Surround Bang&Olufsen (5.158 euro cu TVA), sistem de navigaţie Professional (2.615), Head-Up Display (1.448 euro cu TVA), piele Nappa, cu conţinut extins inclusiv pentru bord (1.604 euro cu TVA), iar lista e lungă. Pentru anumite persoane dotările de mai înainte pot părea un moft, dar atunci când plăteşti pentru o maşină peste 100.000 de euro cu siguranţă mofturile sunt la alt nivel şi sunt trecute în categoria necesităţi.

Spaţiul interior este suficient pentru patru ocupanţi cu condiţia ca aceia care ocupă locurile din spate să fie slim mai ales la nivelul şoldurilor, deoarece bancheta divizată nu permite compromisuri. Pentru bagaje sunt disponibili nu mai puţin de 460 litri, adică se pot transporta patru genţi de voiaj cu dimensiuni peste medie.

Poate face xDrive minuni ?

Trebuie să recunosc că am fost uşor sceptic când am auzit de tracţiune integrală pe un cruiser de lux cu pretenţii de supercar, dar m-am liniştit pentru că nu este orice 4×4, ci un xDrive. Şi deşi maşina este cu aproximativ 100 de kg mai grea decât 650i, avantajele compensează.

Noua generaţie de xDrive lucrează la recomandarea celor mai performanţi senzori, plusul de putere şi eficienţă transmiterii cuplului către puntea cu cea mai mare aderenţă fiind specialitatea sa. În practică, 650i xDrive este o plăcere pe serpentine, comportându-se ca o maşină sport veritabilă, deşi într-o succesiune de viraje masa mare îşi spune cuvântul.

În timpul testului consumul mixt de carburant s-a situat în jurul valorii de 13 l/100 km, excelent dacă luăm în calcul preţul de achiziţie şi plăcerea oferită. După mai bine de 600 km parcurşi, concluziile sunt clare: 650i xDrive a adăugat noţiunii de GT de lux şi termenul de “Joy”, devenind un GT premium all-season.

Date tehnice: BMW
Seria 6 Coupe
Sasiu si caroserie
Motorizare 650i
Nr. usi/locuri 2/4
Masa proprie/totala [kg] 1845/2130
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4894/1894/1369
Ampatament
Volum portbagaj [l] 460 (460)
Motor si transmisie
Tip motor 650i
Combustibil Benzina
Cilindree [cmc] 4395
Sistem alimentare injectie directa+turbo
Putere max. [kW(CP)/rpm] 300(407)/5500
Cuplu max. [Nm/rpm] 600/1750
Cutie de viteze Automata/8
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 250
0-100 km/h [s] 4.8
Consum urban/extra/mixt 16.5/8.2/11.3
Emisii CO2 [g/km] 249

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top