Ultimele retușuri aplicate lui Seria 7 au rolul de a ne aminti de ce expresul bavarez merită un loc privilegiat în familia limuzinelor de lux.
- Profil dinamic reusit pentru o limuzina de lux
- ergonomie de top a sistemelor de control
- Interiorului are prea multe elemente comune cu Seria 5
După modelul desenat de Bangle acum 12 ani, ai putea spune că Seria 7 a regresat în materie de spectacol vizual, sau, după gusturi, că s-a aliniat la designul sobru ce caracterizează limuzinele de lux „Made in Germany“. Facelift-ul aplicat recent nu face decât să confirme că bavarezii nu sunt în căutarea formelor spectaculoase ci mai degrabă a echilibrului. Pentru amatorii de statistică grila față are 9 baghete cromate în loc de 12, farurile sunt mai înguste și oferă tehnologie LED (fază lungă/scurtă), iar spatele a primit o baghetă cromată ce unește stopurile.
În interior noutatea principală o reprezintă cadranele complet digitale care își schimbă grafica în funcție de modul de condus și un sistem nou de operare iDrive sensibil mai rapid decât vechea generație. Modificările discrete caracterizează și partea tehnică cu o suspensie optimizată în direcția confortului și o izolare acustică superioară pe care o vei recunoaște și aprecia la viteze pe care nu ai voie să le atingi legal în România. Din spatele volanului cel mai ușor de sesizat este tonul ceva mai discret al motorului diesel de bază (730d/258 CP) în timp ce latura dinamică specifică lui Seria 7 a rămas la același cote meritorii.
Cu ocazia facelift-ului BMW oferă pentru noul Seria 7 indicativul 50d (3.0 diesel triturbo 385 CP), pe care sincer nu văd de ce l-aș recomanda atunci când modelul testat 730d oferă un mixt ideal între dinamism, consum și rafinament. Cei care vor să mărească pasul pot apela oricând la modul Sport+, deși recunosc că în cei 600 de km nu am simțit nevoia să renunț la fluiditatea modului Confort+.
În cazul în care ai ajuns deja pe pagina configuratorului îți recomand să începi prin bifarea sistemului de tracțiune integrală și a scaunelor confort, esențiale din punctul nostru de vedere. Noul Seria 7 nu mai poate fi criticat pentru compromisuri făcute în favoarea dinamismului, situație ce îl face un concurent redutabil pentru Clasa S, dar, în același timp, îl face vulnerabil la A8, o mașină care a mizat întotdeauna pe ideea echilibrului între confort și ținuta dinamică.
Date tehnice: | BMW Seria 7 |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 730d |
Nr. usi/locuri | 4/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1910/2550 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 5079/1902/1471 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 500 () |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 730d |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 2993 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 190(258)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 560/1500 |
Cutie de viteze | Automata/8 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 250 |
0-100 km/h [s] | 6 |
Consum urban/extra/mixt | 7.2/5.3/6 |
Emisii CO2 [g/km] | 158 |