BMW, cea mai de succes marcă premium în România, în 2023

BMW X5 AutoExpert.ro

În 2023, BMW a reușit să-și depășească rivalii pe toate planurile, în România. Vânzările, expunerea și modul în marca care este percepută de public sunt principalele realizări ale mărcii pe piața noastră.

Dacă, la nivel global, vânzările BMW au reușit să le depășească pe cele ale rivalilor direcți, realizările în România au fost și mai importante.

Legat de vânzări, în 2023, marca bavareză a comercializat 4440 unități în România. Pentru comparație, în 2019 a vândut 3111, în 2020 – 2615, în 2021 – 2840, iar în 2022 – 3497.

Clienții români au optat pentru versiuni electrice în proporție de 10%, pentru hibride plug-in – 17%, pentru diesel – 37% și pentru benzină – 36%. Două aspecte interesante se remarcă. Primul – succesul propulsiilor diesel, care îl depășește pe cel al benzinarelor. Al doilea – un sfert din clienții BMW și-au cumpărat versiuni cu încărcare la priză. Totuși, ponderea acestora a scăzut ușor, de la 26% în 2022, la 25,3% în 2023. Această tendință a fost cauzată, în principal, de creșterea vânzărilor la modelele echipare cu motoare termice.

BMW Seria 3, model 2023 autoexpert.ro

Cel mai bine vândut model a fost X5 (818 unități), urmat de Seria 3 (632 unități) și X3 (391 unități). Ponderea modelelor în acest clasament arată înclinația românilor către lux. De exemplu, cel mai vândut model BMW în Germania este Seria 1/2, urmat de Seria 3/Z4, X1, X3 și Seria 4. X5 reprezintă doar 6% din total.

Vânzările BMW – detalii

35% dintre BMW-urile comandate de români au fost negre, 26% – gri, 14% albe, 13% albastre, 7% verzi și 3% roșii. Deci, un BMW din 3 este negru. 4 BMW-uri din 5 au avut sistem de tracțiune integrală xDrive, iar 1 din 2 au fost comandate cu pachet sport M.

Progresul este și mai spectaculos în cazul diviziei Motorsport. Aceasta și-a mărit vânzările cu 37% față de 2022, XM fiind cel mai de succes model, cu 55 unități, urmat de M4 Coupe (47 unități) și i4 M (44 unități).

BMW-XM-AutoExpert

Celelalte mărci din grup

Totodată, marca MINI a vândut 385 unități în 2023, după ce, în 2019 comercializase 263, în 2020 – 245, în 2021 – 316, iar în 2022 – 302. Un MINI din 4 vândute a fost full electric.

809 motociclete BMW și-au găsit proprietari în România, anul trecut, în creștere cu 31% față de 2022. Cele mai de succes modele au fost R 1250 GS Adventure (15% din totalul vânzărilor), R 1250 GS (13%) și C 400 GT (6%). Au fost livrate și 36 de scutere electrice CE.04.

Mini Cooper SE Countryman All4 autoexpert.ro

În România, perechea BMW/MINI a avut a doua cea mai mare creștere a vânzărilor din Europa Centrală și de Est. Doar Bulgaria a reușit să o depășească, la limită. La fel de impresionantă este explozia segmentului premium pe piața din România. Acesta a crescut, în 2023, cu peste 50%, surclasând creșterea totală a pieței interne.

 ➡ Cât de fiabil este BMW X5 second hand? Iată! 💡

Bavarezii conduc și clasamentul importurilor de mașini second hand premium. Astfel, în 2023, au fost importate 33.107 unități BMW, față de 31.784 Audi și 19.634 Mercedes-Benz. Dintre acestea, 7148 de BMW-uri au avut maxim 5 ani vechime.

Dincolo de vânzări, BMW a fost marca cu cea mai mare expunere în mediul online din România. Și nu ne referim aici doar la lumea auto, ci la toate mărcile prezente pe piață.

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Nikola Motor

Nikola, aproape de faliment

Despărțirea de Iveco, cu care avea un parteneriat, pare să fi fost doar un pas în declinul Nikola Corporation. Acum, producătorul de

Tesla Robotaxi - Robovan

Vânzările Tesla, în cădere liberă

Un cumul de factori a făcut ca, în 2024, vânzările Tesla să scadă pentru prima oară în istoria companiei. Ne-am obișnuit ca

Scroll to Top