Prima ediţie “Prestige 100® Facebook IQ Index” a evaluat performanţele a 100 de mărcii de top pe platforma online cu cea mai mare creştere din lume.
BMW a obţinut locul întâi în prima ediţie L2 Prestige 100® Facebook IQ, un nou indice care măsoară performanţele a 100 de mărci de top din domeniile auto, beauty, fashion, ceasuri & bijuterii şi alcool & şampanie pe platforma cu cea mai rapidă creştere din lume – Facebook.
BMW deţine şi întreţine 54 de pagini Facebook diferite, care aparţin diferitelor regiuni geografice, segmente de business şi produse, fiecare dintre acestea fiind evaluată în cadrul studiului.
“BMW este versiunea extremă a automobilului social”, a declarat Maureen Mullen, director de cercetare şi consiliere în cadrul L2. “Pagina globală a mărcii este locul unde se întâlnesc 5,5 milioane de fani şi înregistrează cea mai mare rată de afiliere din întregul clasament. Datorită celor peste 50 de pagini Facebook rezervate pieţelor locale şi anumitor modele, BMW este lider detaşat faţă de concurenţă.”
În total sunt 46 ţări care au o pagină locală BMW. Printre cele mai puternice pagini locale de Facebook se numără US (facebook.com/BMWUSA – 375.000 fani, BMW.Italia – 136.000 fani, BMWFrance – 80.000 fani, BMW.Deutschland – 79.000 fani). Dintre paginile cu destinaţii speciale, se remarcă BMWKarierre – unul din cele mai de succes demersuri de HR din Germania, cu peste 25.000 fani. În final, pagina generală BMW – www.facebook.com/BMW – a ajuns la aproape 6 milioane de fani.
Evaluare detaliată
Creat de Scott Galloway, profesor de marketing la Universitatea New York şi fondator L2, în parteneriat cu Buddy Media, indicele evaluează şi clasifică eforturile pe Facebook ale mărcilor de prestigiu pe baza a patru criterii: mărime şi creştere, afiliere, programare şi integrare. Fiecare marcă a fost punctată prin prisma a peste 200 de indici calitativi şi cantitativi, după care a primit un calificativ Facebook IQ – genial, talentat, mediu, discret sau slab.
“Noi considerăm social media ca o componentă principală a tuturor strategiilor noastre de marketing şi comunicare”, a declarat Trudy Hardy, director BMW Marketing Communications and Consumer Events. “De-a lungul ultimilor ani am făcut un efort deosebit pentru a ne apropia de clienţii şi fanii BMW prin intermediul canalelor de social media şi suntem încântaţi să vedem că munca noastră este apreciată.”
Conform studiului, abilităţile de Facebook vor fi unul dintre resorturile definitorii care vor face diferenţa între învingători şi învinşi în ceea ce priveşte prestigiul unei mărci. Clasamentul doreşte să furnizeze un instrument de ofensivă pe care conducerile companiilor să îl folosească pentru a determina unde vor obţine cel mai mare venit în urma unei investiţii pe platformă.
În România
BMW Group România a debutat în social media cu propria pagina de twitter – www.twitter.com/BMWRo în primăvara anului 2008. Acum, aceasta este cea mai de succes prezenţă pe Twitter a unui importator de automobile din România, cu peste 4200 de persoane care urmăresc pagina.
Romania a debutat în primăvara anului trecut şi a înregistrat deja peste 8000 de fani, în timp ce www.facebook.com/MINI.Romania a fost lansată în luna mai a acestui an. Pe perioada verii, pagina de Facebook BMW Romania va susţine o serie de campanii de comunicare prin aplicaţii special dezvoltate – BMW Story of Joy şi BMW Edizzione.