Planul BMW iFactory definește orientarea viitoarelor uzine BMW. În cadrul său, uzina din Debrecen va fi prima fabrică auto fără emisii CO2.
Cursa pentru neutralitatea carbonului este luată în serios de BMW. Grupul german pune bazele unui plan care va aduce viitoarele uzine la neutralitate din punct de vedere al carbonului. Astfel, prima fabrică auto fără emisii CO2 va fi cea de la Debrecen, Ungaria.
“Producţia de automobile a viitorului necesită un mod de abordare nou, cu o gândire holistică. Cu BMW iFACTORY, suntem lideri şi stabilim noi standarde în ceea ce priveşte flexibilitatea, eficienţa, dezvoltarea durabilă şi digitalizarea.
BMW iFACTORY nu este o demonstraţie punctuală, ci o abordare pe care în viitor o vom implementa în toate uzinele noastre – de la fabrica noastră din Munchen, deschisă acum un secol, până la viitoarea noastră fabrică din Debrecen (Ungaria)”, a spus Milan Nedeljković, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru producţie.
Planul BMW se va axa pe trei poli: va fi agil, verde și digital.
Agilitatea se referă la conceptul Neue Klasse, ce urmează să fie lansat în producție în 2025 și care are la bază o arhitectură nouă. Aceasta va fi dezvoltată pentru propulsia electrică. Iar la BMW, flexibilitatea e cuvântul de ordine, din moment ce o singură linie de producție poate asambla diferite tipuri de propulsie și diferite modele. Iar clienții se pot răzgândi legat de configurația mașinii comandate chiar și cu 6 zile înaintea producerii sale!
Economisirea la maximum a resurselor asigură o strategie verde. Astfel, BMW va continua să fie cel mai sustenabil brand premium. Până în 2030, BMW ar trebui să reducă emisiile CO2 ale lanțului de producție cu 80% față de 2019. Cu noua sa uzină din Debrecen (Ungaria) – unde se va lansa producţia Neue Klasse electrică în 2025 -, BMW Group intră într-o nouă eră în producţia durabilă de automobile.
Fabrică auto fără emisii la Debrecen, din 2025
“Planurile noastre sunt ca uzina din Debrecen să fie prima fabrică de automobile din lume care renunţă complet la sursele de energie fosilă în procesele sale de producţie”, a spus Nedeljković. “Debrecen va fi prima noastră fabrică de automobile fără CO2 şi ne pune în mod clar în avangarda dezvoltărilor în acest sens.”
O parte semnificativă din energia electrică a uzinei va fi generată direct la faţa locului. Restul va fi acoperit 100% de surse regenerabile, marea majoritate dintre acestea vor proveni din surse regionale. Ori de câte ori este posibil, materialele şi resursele de producţie vor fi reutilizate. Decupajele metalice şi pilitura de la frezare, de exemplu, vor fi reciclate şi refolosite, în timp ce căldura reziduală de la răcire va fi alimentată într-un circuit pentru a încălzi spaţiile interioare şi apa.
Automobilele premium personalizate, clienţii încântaţi, calitatea excelentă şi livrarea la timp au fost întotdeauna obiectivul digitalizării la BMW Group. Iar producția va continua să folosească cele mai noi tehnologii. Fiecare uzină pornește de la o scanare 3D. Aceasta include fiecare detaliu al fabricii și este urmat de o reprezentare virtuală integrală a uzinei. Când toate fabricile sunt introduse în acest ansamblu digital, planificarea globală devine floare la ureche.
Se optimizează investițiile și crește eficiența. Cât despre pregătirea angajaților pentru viitoarele tehnologii, aceștia folosesc produse NVIDIA pentru a înțelege din timp, virtual, cum trebuie să le integreze. Astfel, sunt familiarizați din timp cu introducerea lor. Actualmente, BMW folosește peste 200 de aplicații bazate pe AI.
via BMW