BMW este, din nou, lider de vânzări în segmentul premium și s-a apropiat vertiginos de pragul psihologic de 1 milion de mașini. În primele șase luni, constructorul bavarez a contabilizat 932.041 de clienți noi.
În perioada ianuarie-iunie, livrările BMW s-au apreciat cu 5,1% față de același interval din 2014. Motorul succesului au fost best-seller-ul Seria 3, bine primit de publicul din lumea întreagă în ciuda faceliftului iminent. Surprinzător, SUV-ul X1 s-a bucurat și el de un număr consistent de comenzi, deși se află pe final de carieră.
Rivalii clasici de la Mercedes-Benz și au avut, de asemenea, parte de o primă jumătate de an excelentă, ritmul de creștere al vânzărilor înregistrate de cele două mărci la nivel mondial fiind cotat la 14,7%, respectiv 3.8%. Ecartul dintre cele trei mărci s-a redus, astfel, la doar câteva zeci de mii de unități, aproximativ 30.000 mașini stând în prezent între liderul BMW și urmăritorii săi direcți.
Ajutat de succesul colosal al noii sale game compacte, Mercedes-Benz a reușit în prima parte a lui 2015 să își depășească ambii rivali din punct de vedere al ritmului de creștere al vânzărilor. Livrările Mercedes s-au cifrat la 898.425 mașini, pe fondul aprecierii consistente cu 32% a cererii pentru noile modele compacte ale casei germane. Vânzările Audi au totalizat 902.400 unități.
Succesul nu este apanajul constructorilor germani, însă. Primele șase luni ale anului curent au fost de bun augur și pentru alți concurenți din segmentul premium, precum Infiniti (+13%), Porsche (+29,8%), Mini (+25,8%), Lexus (+11,1%) și Smart (+32,8%).