Începând cu 1 septembrie 2024, conducerea reprezentanței grupului BMW în România va fi preluată de Oliver Rademacher. După cinci ani la conducerea BMW Group România, Josef Reiter preia un nou post în Austria.
BMW Group România a anunțat astăzi numirea lui Oliver Rademacher în funcția de director general începând cu 1 septembrie 2024. Rademacher îl înlocuiește Josef Reiter, care se va întoarce în Austria pentru a prelua conducerea BMW Vienna Niederlassungen, grupul de dealeri deţinut de BMW în Austria.
„Sunt onorat să asum acest rol la BMW Group România și aștept cu nerăbdare să lucrez cu echipa talentată de aici pentru a continua să ofer experiențe excepționale clienților noștri și să conducă succesul mărcii în regiune”, a declarat Oliver Rademacher.
Oliver Rademacher și-a început cariera în grupul BMW în prima parte a anilor ’90, cu patru ani la BMW Niederlassungen din Frankfurt și BMW Tokyo, unde a ocupat poziţia de consultant de vânzări. Experiența sa este completată de 25 de ani în care a avut activități în domenoiul marketingului în America de Nord și de Sud, Japonia și Rusia.
În cea mai recentă poziţie, cea de CEO al BMW Group Slovakia, pe care a ocupat-o de la 1 ianuarie 2020 până în această vară, Rademacher a gestionat cu succes întreaga gamă de operațiuni de business pentru mărcile BMW, BMW Motorrad și MINI. În timpul mandatului său, a implementat Granular Performance Management (GPM), concept preluat de pe piaţa nord-americană care a asigurat creșterea profitabilă și poziția de lider pe piață a companiei.
Cariera lui Rademacher include şi două poziţii importante ocupate la BMW of North America. Inițial, a lucrat ca Area Manager în 2009, iar în 2017 ca Department Head of Network Performance Management, unde a optimizat procesele și a implementat noi strategii de vânzări în cadrul Granular Performance Management.
Din mai 2015 până în septembrie 2017, Rademacher a ocupat funcția de șef al Centrului pentru vizitatori și livrare de automobile BMW Welt din München. În această calitate, el a supravegheat toate aspectele procesului de livrare a vehiculelor și interacțiunile cu clienții la BMW Welt, gestionând livrarea a 23.000 automobile anual către clienți.
Mai devreme în cariera sa, între 2000 și 2003, el a ocupat funcția de Dealer Development Manager în Biroul Regional pentru Pacific și Africa de Sud. În acest rol a planificat și a înființat noi companii de import BMW și rețele de dealeri în piețele regionale-cheie, inclusiv în Indonezia, China, Polonia și Malaysia.