BMW i8 Roadster și i8 facelift debutează oficial la Salonul Auto de la Los Angeles, cu autonomie mărită și mai multă putere. Primele detalii oficiale.
Noul i8 Roadster are la bază aceeași arhitectură LifeDrive, împărțită cu modelul coupe, însă renunță la scaunele din spate ale acestuia, oferind numai două locuri. Plafonul a fost, de asemenea, înlocuit cu un pavilion amovibil textil, care poate fi pliat sau deschis în 15 secunde, la viteze de maximum 50 km/h.
Dimensiunile exterioare ale noului i8 Roadster, a cărui masă la gol este estimată la 1.595 kg, sunt identice cu ale versiunii coupe, mai ușoară cu 60 kg: lungime de 4.689 mm, 1.942 mm lățime, ampatament de 2.800 mm.
BMW i8 Roadster are două portbagaje, unul situat în față, cu un volum de 88 litri, plus un spațiu de depozitare situat în spatele scaunelor, cu 100 litri. Modelul coupe i8 facelift are, în schimb, un singur portbagaj frontal, al cărui volum urcă la 154 litri.
La exterior, se remarcă farurile și stopurile cu o nouă semnătură luminoasă LED, parașocurile față și spate redesenate, respectiv siglele Coupe sau Roadster grefate pe montantul C. Marile schimbări operate de BMW și valabile atât în cazul versiunii revizuite a coupe-ului i8, cât și al variantei complet noi i8 Roadster, au vizat puterea maximă a ansamblului de propulsie, bateriile și autonomia celor două modele plug-in hibride. Astfel, capacitatea bateriilor li-ion a urcat la 11,6 kWh (34 Ah), iar autonomia electrică este acum de 53 km pentru i8 Roadster și de 55 km pentru i8 Coupe.
CITEȘTE AICI TESTUL NOSTRU COMPLET CU BMW i8
Puterea motorului electric a crescut cu 12 CP până la 143 CP, puterea totală fiind acum de 374 CP. Performanțele sunt, de asemenea, în progres: accelerația de la 0 la 100 km/h este estimată la 4,6 secunde pentru i8 Roadster, respectiv 4,4 secunde pentru i8 Coupe, în timp ce viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h pentru ambele variante. Consumul mediu anunțat oficial de BMW este de 2,1 l/100 km pentru Roadster și 1,9 l/100 km pentru Coupe.
Interiorul a suferit, la rândul său, un update important, cu un ecran central TFT de 8,8 inch conectat la sistemul iDrive de ultimă generație, la care se adaugă un sistem audio profesional Harman Kardon, disponibil opțional. Tot pe lista de opțiuni regăsim și un head-up display full-color, farurile BMW Laserlight cu tehnologie laser. Standard se oferă faruri full-LED, jante de 20 inch și cadrane de bord digitale.
Primele comenzi ale noilor BMW i8 Roadster și BMW i8 facelift vor fi onorate din luna mai a anului viitor.