BMW în Cursa de 24 de ore de la Nürburgring

BMW Motorsport vrea să obţină cea de-a 20-a victorie în clasamentul general al întrecerii de la Nürburgring.

La doar două săptămâni după ce a participat în cursa de 24 de ore de la Le Mans (Franţa), echipa BMW Motorsport se va afla în acest week-end în faţa unei alte întreceri clasice în anduranţă: la Nürburgring (Germania), pe varianta de circuit Nordschleife. Învingătorii de anul trecut vor avea de înfruntat o opoziţie redutabilă în cursa din regiunea Eifel, astfel că fanilor le este promisă una dintre cele mai atractive dispute din ultimii ani.

BMW a triumfat de 19 ori în cursa de 24 de ore de la Nürburgring, primul succes fiind reuşit chiar la ediţia inaugurală din 1970, atunci când un model BMW 2002 ti a încheiat primul maratonul de o zi. În 1998, un model BMW 320d a reuşit prima victorie în clasamentul general pentru un automobil cu motor diesel. Anul trecut Team BMW Motorsport s-a întors pe Nordschleife după o absenţă de cinci ani – şi a obţinut încă de la început cea de-a 19 victorie pentru BMW. În cea de-a 39-a ediţia a legendarei curse, mai bine de 50 de modele BMW se vor afla pe lista de start.

Maşina BMW M3 GT cu numărul de concurs 1 va fi pilotată de cvartetul care a câştigat anul trecut. Augusto Farfus (Brazilia), Jörg Müller (Germania), Uwe Alzen (Germania) şi Pedro Lamy (Portugalia) se vor succeda la comenzile maşinii de curse din categoria GT. Modulul cu numărul de concurs 7 va fi pilotat de Dirk Müller (Germania), Dirk Werner (Germania) şi Dirk Adorf (Germania), cel de-al patrulea pilot nominalizat fiind Lamy.

În etapa ILMC de la Imola, Priaulx va fi înlocuit de Werner. Andy Priaulx (Marea Britanie) nu va face parte din cele două echipaje BMW Motorsport după ce a fost supus unui intervenţii chirurgicale la finalul săptămânii trecute. Deşi operaţia a fost încununată de succes, cursa de la Nürburgring şi etapa de la Imola (Italia), din Intercontinental Le Mans Cup (ILMC), care are loc week-endul următor, au loc prea devreme pentru ca triplul campion mondial în Campionatul Mondial de Turisme să urce în cockpitul puternicului BMW M3 GT.

Recuperarea sa va dura mai multe săptămâni şi va putea reveni în competiţii imediat ce medicii îi vor da acceptul.

Mario Theissen, director BMW Motorsport: “Pentru echipa noastră, cursele se succed cu repeziciune. După locul al treilea reuşit la categoria GTE în cursa de 24 de ore de la Le Mans, ne aflăm în faţa întrecerii de pe teren propriu, la Nürburgring.

Ca urmare a victoriei pe care am reuşit-o anul trecut, modelele BMW M3 GT ale echipei noastre sunt maşinile pe care concurenţa vrea să le învingă, dar este o provocare pe care o acceptăm cu plăcere. Ne aşteaptă o cursă foarte interesantă. Este păcat că Andy Priaulx nu poate face parte din echipă. Totuşi, sănătatea lui este grija prioritară, pentru că el este un membru important al familiei BMW Motorsport. Toţi cei de la BMW îi urează însănătoşire grabnică şi sperăm să-l revedem curând printre învingători. Sunt convins că echipajele noastre au capacitatea de a se lupta pentru victorie.”

Charly Lamm (Team Manager): “Fără îndoială, este ceva special să concurezi la Le Mans, apoi să te îndrepţi spre varianta Nordschleife de la Nürburgring pentru a lua startul într-o altă cursă de 24 de ore în mai puţin de 14 zile. Pentru fiecare membru al echipei este o perioadă foarte intensă şi cu toţii suntem extrem de motivaţi. Le Mans ne-a oferit experienţe diverse, iar toate acestea ne oferă un plus de cunoştinţe pentru întrecerea din regiunea Eifel.”

Augusto Farfus (pilot BMW M3 GT #1): “De-a lungul ultimelor săptămâni, programul nostru a avut un ritm susţinut. După Le Mans am mers în Brazilia, pentru a sta cu soţia şi cu noua noastră fiică. Naşterea copilului mă motivează şi mai mult pentru cursa de la Nürburgring. M-am bucurat foarte mult pentru victoria de anul trecut şi repetarea rezultatului ar fi ceva senzaţional. Vom da totul pentru o asemenea reuşită.”

Jörg Müller (pilot BMW M3 GT #1): “Oricine ştie cât este de dificil să învingi pe Nordschleife. Dar mereu luăm acest aspect în considerare. Dacă te uiţi cât de mult a lucrat fiecare membru, atunci îţi este clar că obiectivul nostru este repetarea victoriei de anul trecut. Motivaţia este fantastică, dar, dacă vrem să îndeplinim ceea ce ne-am propus, totul trebuie să funcţioneze perfect. Avem un respect deosebit pentru concurenţă.”

Andy Priaulx: “Nimic nu urăsc mai mult decât să lipsesc de la o cursă, dar trebuia să fac această operaţie şi programarea a fost cea mai potrivită acum. Vreau să mulţumesc tuturor celor de la BMW Motorsport pentru atenţia şi insistenţa cu care au pus sănătatea mea pe primul plan. A fost soluţia cea mai raţională să am această intervenţie chirurgicală şi apoi să pot concura la capacitate maximă pentru restul sezonului. Nu sunt un pacient bun pentru că-mi voi presa doctorii să-mi dea undă verde pentru o revenire rapidă pe circuit.”

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top