BMW își păstrează titlul constructorilor în DTM

Timo Glock (Germania) a fost marele câştigător al întrecerii de la Hockenheim (Germania), care a fost dominată de ploaie şi care a contat ca ultima etapă a sezonului din DTM. Pornit de pe locul al patrulea al grilei, pilotul BMW Team MTEK a reuşit o cursă excelentă în condiţii dificile, modelul Deutsche Post BMW M3 DTM trecând primul linia de sosire după 41 tururi.

Astfel, Glock – fost pilot de Formula 1 – a oferit primul succes din istoria BMW Team MTEK la doar a zecea cursă a echipei în DTM. Bruno Spengler (Canada) a încheiat pe locul al treilea cu BMW Bank M3 DTM, alăturându-se lui Glock pe podium. Andy Priaulx (Marea Britanie, Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM) şi Dirk Werner (Germania, Samsung BMW M3 DTM) au terminat pe locurile al şaselea respectiv al optulea, astfel că au marcat puncte preţioase prin care BMW a reuşit să-şi păstreze primul loc în clasamentul constructorilor şi să-şi apere titlul cucerit în 2012 la revenirea mărcii în DTM. BMW a încheiat stagiunea cu 369 de puncte, podiumul fiind completat de Audi, cu 347 de puncte, şi de Mercedes, cu 266 de puncte.

Augusto Farfus (Brazilia) a fost victima ghinionului: o coliziune a făcut ca pilotul BMW Team RBM să efectueze un tête-à-queue în primul tur, ceea ce l-a trimis la coada plutonului. În ciuda unei reveniri impresionante, brazilianul a încheiat doar al 11-lea cu modelul Castrol EDGE BMW M3 DTM, ratând astfel cu puţin clasarea în puncte. Coechipierul său, Joey Hand (SUA), a trecut linia de sosire pe locul al 20-lea, cu maşina sa BMW M3 DTM. Cum ambii săi piloţi au terminat în afara punctelor la Hockenheim, BMW Team RBM a încheiat sezonul pe locul al doilea în clasamentul echipelor, cu 148 de puncte. Martin Tomczyk (Germania, BMW M Performance Parts M3 DTM) şi Marco Wittmann (Germania, Ice-Watch BMW M3 DTM) au ocupat poziţiile a 19-a, respectiv a 21-a după o cursă dificilă.

Mike Rockenfeller (Germania, Audi) a fost încoronat campion DTM 2013 înainte de ultima etapă. Farfus a încheiat pe locul secund în competiţia piloţilor, cu 116 puncte, în timp ce Spengler a urcat pe locul al treilea (82 de puncte) după ce a ocupat acelaşi loc şi în ultima cursă. Cu 49 de puncte în cont, Wittmann a încheiat sezonul ca cel mai bine clasat debutant, pe locul al optulea. BMW Team Schnitzer a câştigat categoric întrecerea pentru cel mai rapid pit stop.

În cel de-al doilea sezon de la revenirea în DTM, BMW Motorsport a obţinut cinci victorii – mai multe decât orice alt constructor. Farfus a urcat de trei ori pe cea mai înaltă treaptă a podiumului (Hockenheim I, Oschersleben, Zandvoort), în timp ce Spengler (Spielberg) şi Glock (Hockenheim II) au triumfat câte o dată. Cele patru pole position au fost reuşite de Spengler (Spielberg, Hockenheim II), Farfus (Nürburgring) şi Wittmann (Zandvoort).

De asemenea, BMW a stabilit de patru ori cel mai rapid tur al cursei, graţie lui Wittmann (Spielberg, Zandvoort), Farfus (Hockenheim I) şi Hand (Oschersleben). De-a lungul celor zece etape ale stagiunii, un pilot BMW a fost prezent pe podium în 12 ocazii.

Jens Marquardt (director BMW Motorsport): “A fost o cursă foarte interesantă, cu un rezultat fantastic pentru noi. Am asistat la o evoluţie senzaţională pentru Timo Glock şi BMW Team MTEK – era greu de depăşit ca atractivitate. Timo a dovedit un psihic deosebit pentru a obţine prima victorie personală şi cel de-al doilea podium din acest an, la doar a zecea cursă DTM din carieră: per total, a fost un an de debut foarte bun pentru Timo. Bruno Spengler şi Andy Priaulx au reuşit şi ei evoluţii foarte bune, în timp ce Dirk Werner a încheiat şi el în puncte. Datorită performanţelor bune ale echipei, am reuşit să câştigăm titlul constructorilor.

Acesta este un final deosebit al unui sezon care, pe alocuri, nu a fost cel mai uşor pentru noi. În final, am obţinut cinci victorii şi patru pole position, câştigând titlul constructorilor şi locul al doilea în ierarhia echipelor, precum şi titlul neoficial «Rookie of the Year» şi premiul pentru cea mai rapidă echipă la pit stopuri (BMW Team Schnitzer) – fără îndoială, putem fi mulţumiţi de toate acestea. Mai mult, am reuşit să oferim BMW M3 DTM o retragere în glorie din DTM, cu a 51-a victorie a acestei model. În ciuda vremii nefavorabile, tribunele au fost pline şi de această dată. Încă o dată, felicitări lui «Rocky», Audi şi echipei Phoenix pentru câştigarea titlurilor la piloţi şi la echipe.”

Clasamentele DTM la final de sezon
Clasamentul piloţilor
1. Mike Rockenfeller 142p;
2. Augusto Farfus 116p;
3. Bruno Spengler 82p;
4. Christian Vietoris 77p;
5. Robert Wickens 70p;
6. Gary Paffett 69p;
7. Mattias Ekström 68p;
8. Marco Wittmann 49p;
9. Timo Glock 40p;
10. Timo Scheider 37p;
11. Jamie Green 35p;
12. Joey Hand 32p;
13. Dirk Werner 30p;
14. Adrien Tambay 30p;
15. Roberto Merhi 26p;
16. Daniel Juncadella 21p;
17. Miguel Molina 19p;
18. Filipe Albuquerque 16p;
19. Martin Tomczyk 10p;
20. Andy Priaulx 10p;
21. Edoardo Mortara 3p;
22. Pascal Wehrlein 3p.

Clasamentul echipelor
1. Audi Sport Team Phoenix 161p;
2. BMW Team RBM 148p;
3. STIHL / AMG Mercedes 147p;
4. BMW Team Schnitzer 112p;
5. Audi Sport Team Abt Sportsline 103p;
6. EURONICS / THOMAS SABO Mercedes AMG 95p;
7. BMW Team MTEK 89p;
8. Audi Sport Team Abt 67p;
9. stern / AMG Mercedes 24p;
10. BMW Team RMG 20p;
11. Audi Sport Team Rosberg 19p.

Clasamentul constructorilor
1. BMW 369p;
2. Audi 347p;
3. Mercedes-Benz 266p.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top