În vara anului trecut, BMW anunța un prototip alimentat cu hidrogen numit iX5 Hydrogen. Constructorul german spunea că modelul va fi produs în serie mică.
Prezentat în vara anului trecut și apoi la Salonul Auto de la Munchen, BMW iX5 Hydrogen este un model de serie mică ce va fi folosit pentru a testa soluția pilei de hidrogen. BMW publică acum un nou set de imagini, cu modelul iX5 Hydrogen în cadrul testelor la temperaturi scăzute.
BMW iX5 Hydrogen
Acestea au avut loc în luna februarie la centrul de testare din Arjeplog, în nordul Suediei. Germanii spun că sunt testele finale înainte de debutul comercial al unei serii limitate. Testele au avut ca scop punerea la punct a soluției de propulsie cu pilă de combustie pe bază de hidrogen în condiții de rulare la -20 grade Celsius.
BMW spune că această soluție este o alternativă viabilă la automobilele electrice cu baterii. Bavarezii vor produce acest model într-o serie mică, iar motorul electric folosit oferă 374 CP (274 kW). Energia electrică este furnizată de o pilă de combustie ce folosește hidrogen stocat în două rezervoare. Rezervoarele sunt fabricate din CFRP (fibră de carbon tranforsată cu plastic). În total, modelul poate primi 6 kilograme de hidrogen. Pentru o alimentare completă cu hidrogen este nevoie de 3-4 minute.
Via BMW