Marca bavareză BMW a comercializat în 2023 mai multe mașini decât principalii rivali din segmentul premium al pieței auto mondiale, Mercedes-Benz și Audi. Tesla se apropie rapid de podiumul vânzărilor.
Raportările companiilor auto cu privire la vânzările de mașini din 2023 arată că lupta din segmentul premium, dominată autoritar de cele trei mărci germane Audi, BMW și Mercedes-Benz, a fost câștigată de marca cu sediul la Munchen.
Astfel, în timp ce liderul BMW a vândut anul trecut, în întreaga lume, 2.253.835 de mașini, în creștere cu 7,30% față de anul anterior, rivalii de la Mercedes-Benz au comercializat 2.043.800 de autoturisme, nivel similar cu cel din 2022.
Ieșită de ani buni din lupta pentru fotoliul de lider, marca Audi, subsidiară a grupului Volkswagen, a livrat clienților 1.895.240 de mașini clasându-se astfel pe poziția a treia în segmentul premium. Chiar dacă nu a putut emite pretenții la primul loc, Audi a înregistrat cea mai mare creștere dintre cele trei, 17,40%.
În domeniul mașinilor electrice premium, tot BMW este lider absolut. Astfel, din totalul de 2,25 milioane de mașini vândute în întreaga lume anul trecut, 330.596 au fost complet electrice, valoare corespunzătoare unei creșteri cu 92% față de 2022.
În același timp, Mercedes-Benz a comercializat 222.600 de mașini 100% electrice, în creștere cu 73% față de 2022, iar Audi a livrat clienților 178.000 de astfel de mașini, cu 51% mai multe decât în anul anterior.
Este interesant de observat că, în umbra luptei dintre cele trei mărci germane, americanii de la Tesla au reușit să urce vertiginos apropiindu-se de poziția ocupată de Audi. Conform companiei, anul trecut au fost livrate clienților 1.808.581 de mașini, toate electrice, în creștere cu 37,5% față de volumul de 1.313.851 de unități raportat la finalul lui 2022.
În România, mărcile menționate ocupă poziții similare. Astfel, BMW a vândut, conform APIA, 4.613 mașini, în creștere cu 54,5% față de 2022, în timp ce Mercedes-Benz a livrat clienților 4.120 de autoturisme, valoare corespunzătoare unei majorări cu 23,3%.
Audi, marcă aflată în ultimii ani pe poziția a treia în segmentul premium din România, a comercializat în 2023 doar 2.634 de unități (+12,7%), fiind depășită de Tesla, care a comercializat 3.154 de mașini. Este de remarcat creșterea mărcii americane care, în 2023, a urcat cu 209,2% față de 2022.
– Analiză: Vânzările BMW, peste cele ale Mercedes-Benz și Audi la nivel mondial. Nu și în România