BMW M Performance – Tuning direct de la sursă! De ce să te mai duci la tuneri și să cumperi accesorii de a căror calitate nu ești sigur? BMW îți oferă gama de accesorii originale BMW M Performance pentru toată gama BMW, BMW M Performance și BMW M. Iată în continuare un studiu de caz pentru modelul BMW M2.
Programul de tuning cu accesorii originale BMW M Performance se bucură de un frumos succes. În 2017 volumul de vânzări s-a dublat față de 2015 și a înregistrat o creștere de 23% față de 2016. Programul M Performance atinge toate componentele mașinii: aerodinamică, interior, suspensii, evacuare și roți. Să le luăm pe rând în cazul unui M2 vs M2 Performance dar înainte de toate să facem o precizare. Accesoriile M Performance nu se regăsesc în configuratorul oficial.
BMW M Performance – Tuning direct de la sursă
Acestea se comandă după achiziționarea mașinii și se montează ulterior în service, putând fi echipate nu doar modele noi ci și unele mai vechi de câțiva ani. De exemplu, modelul M2 echipat cu motorul cu un singur turbo, de 3 litri și 370 CP, nu se mai comercializează de luna trecută, fiind înlocuit de M2 Competition care are sub capotă motorul bi-turbo de 3 litri și 410 CP derivat din cel de la M3/M4.
Prin această actualizare, BMW oferă o armă redutabilă contra viitorului Mercedes-AMG A 45 care va avea 408 CP. Însă chiar dacă nu se mai comercializează M2 cu 370 CP, accesoriile M Performance vor fi disponibile câțiva ani. Cu ocazia evenimentului BMW M Performance Days 2018, am avut șansa să mergem în paralel pe circuitul Titi Aur cu un M2 de serie și cu un M2 cu accesorii M Performance.
Prima mare diferență între ele este suspensia. În cazul lui M2 Performance, suspensia este coborâtă cu 20 mm fiind în același timp și mai rigidă. Modelul de serie M2 are deja o suspensie M, frâne M Compound și o direcție M Servotronic. Condus la limită pe circuit, M2 are o ținută de drum neutră conferită de distribuția foarte bună a maselor și de diferențialul activ M dar are și un mic ruliu încălțat cu jantele de aliaj de 19 inci standard (pneuri 245/35 R19 față, 265/35 R19 spate). Cu suspensia M Performance de pe M2 Performance (11.654 lei), ruliul se reduce aproape la zero. În acest caz, M2 Performance se conduce ca o mașină de circuit, având un comportament similar unui kart. Tehnologia de amortizare poate fi ajustată independent pentru faza de compresie (12 opțiuni de reglare) și cea de detentă (16 opțiuni de reglare), aceeași suspensie fiind disponibilă și pe M2 Competition.
Deși sub capotă este exact același motor, M2 Performance este mai incitant și mai agil la condus. Din păcate, cu suspensia M Performance e cam incomod să mergi pe stradă, dar pe partea de comportament sportiv oferă maximum de calități.
Jantele au aceeași dimensiune, 19 inci, pe ambele modele, dar design și funcționalitate diferită. Jantele cu design în Y de 19 inci de pe M2 Performance (4.803 lei cele de pe față și 5.284 lei cele de pe spate) evidențiază perfect etrierele frânelor M Compound (2.319 lei pe față și 1.709 lei pe spate), masele nesuspendate sunt reduse cu 3,2 kg comparativ cu cele standard de 19 inci și sunt disponibile în culori negru Jet mat ca pe mașina de test sau Auriu Frozen.
După suspensii și roți trecem la aerodinamică, care desemnează toate accesoriile aerodinamice exterioare montate pe mașină, realizate din fibră de carbon, ce explică astfel și prețul destul de ridicat: aripioarele față stânga/dreapta (2.289 lei fiecare), aripioarele de la praguri (2.352 lei fiecare), difuzorul spate (5.070 lei) și eleronul spate montat pe capacul portbagajului (2.806 lei). Mai notăm și carcasele oglinzilor retrovizoare tot din fibră de carbon (1.550 lei fiecare).
Interiorul se poate personaliza cu un kit care combină fibra de carbon cu Alcantara (1.969 lei) și cu volanul sport Alcantara Pro cu zonele de aderență îmbrăcate în Alcantara pentru o priză bună indiferent de temperatură (3.691 lei). Pe mașina de test nu a fost prezent, dar cel mai spectaculos este volanul M Performance cu afișaj de curse care are un display în partea superioară a volanului ce oferă informații în funcție de modul selectat. Iar un indicator de schimbare a treptei de viteză, cu LED-uri colorate în dreapta și stânga afișajului, oferă un plus de atmosferă de curse.
Nu în cele din urmă, și eșapamentul se poate modifica contra sumei de 12.226 lei. Realizat din oțel inoxidabil, acesta dispune de țevi de eșapament de 93 mm realizate din fibră de carbon cu sigla M. În funcție de modul de condus, motorul are o tonalitate diferită, pe Sport+ încântând urechea cu un sunet mai ascuțit care ne aduce puțin aminite de cel al lui M3 E36 cu motor aspirat. La final câteva cuvinte despre M2, unul din ultimii mohicani ai condusului pur, având tracțiune spate și cutie manuală cu 6 trepte (opțional cu dublu ambreiaj și 7 trepte).
Cu diferențial activ M, M2 se conduce ca o mașină sport clasică fără interferențe de la sistemele electronice dacă le decuplezi, și la M2 se poate să le decuplezi complet, și are un comportament puțin mai intempestiv decât M4. La limită, pleacă puțin mai repede de spate și nu are chiar neutralitatea lui M4 dar este foarte fun. Îi place să fie provocată, direcția M Servotronic este foarte spontană și se simte tot timpul că este o mașină destul de ușoară cu o distribuție perfectă a maselor. M2 Competition îi aduce un plus de putere de 40 CP și câteva accesorii M Performance noi cum ar fi capota din fibră de carbon cu Powerdome, mai ușoară cu 9 kg.
Verdict AutoExpert
Accesoriile M Performance înseamnă calitate și adaptare perfectă la mașina de serie. Reversul este că prețurile sunt destul de mari. Însă în cazul suspensiei M Performance acesta este perfect justificat dacă vreți să vă distrați pe circuit pentru că oferă un comportament de kart, absoiut senzațional. Pentru impresia artistică (kitul de exterior) și acustică (eșapamentul) rămâne la latitudinea fiecăruia.
- Suspensie M Performance perfectă pentru circuit
- Accesorii fibră de carbon estetice și funcționale
- Preț rezonabil pentru suspensia M Performance
- Prețuri mari (exceptând suspensia)
DATE TEHNICE | BMW |
---|---|
Model | M2 |
Motor/ nr. cilindri | L6, turbo |
Cilindree (cmc) | 2.979 |
Putere maxima/turatie (CP/rpm) | 370/6.500 |
Cuplu maxim/turaaie (Nm/rpm) | 465/1.400-5.560 |
Transmisie | spate |
Cutie de viteze | manuala, 6 trepte |
L/l/h (mm) | 4.461/1.854/1.410 |
Ampatament (mm) | 2.693 |
Volum portbagaj (l) | 390 |
Masa la gol (kg) | 1.570 |
Acceleratie 0-100 km/h (s) | 5 |
Viteza maxima (km/h) | 250 |
Consum mixt (l/100 km) | 8,5 |
Emisii CO2 (g/km) | 199 |
Pret (euro cu TVA) | 63.725 |