Nu e oficial. Dar două dintre publicațiile care au legături cu producătorul scriu că BMW va lansa modele noi cu motor termic. Iar asta se întâmplă într-un context dezavantajos.
BMW se pune de-a curmezișul în calea electrificării forțate. Asta nu înseamnă că nu-i pasă de propulsia electrică. Actualmente, bavarezii au în ofertă o gamă variată de modele electrice: sedanurile i4 și i7 și SUVurile iX1, iX3 și iX. Doar că strategia BMW este să permită propulsoarelor termice să coexiste cu acestea.
Două publicații, BMWBlog și Handelsblatt, scriu că BMW va lansa modele cu motoare termice în 2027. Iar prin motoare termice înțelegem atât benzină, cât și diesel. Este o strategie diferită de cea a mărcilor Mini și Rolls-Royce. Ambele, deși sunt deținute de BMW, vor renunța la propulsoarele electrice până în 2030. Însă, în cazul BMW, oficialii preconizează că numai jumătate din vânzările globale are mărcii vor fi EV-uri în 2030. De aceea, vor continua să dezvolte tehnologia cu combustie cât mai mult posibil.
Motorul termic BMW cu mai mult de 4 cilindri
Ei bine, publicația Handelsblatt a discutat cu apropiați ai companiei BMW și aceștia au dezvăluit păstrarea motoarelor termice și pe modelele ce vor fi lansate 2027. Drept urmare, în 2030 vor exista fără îndoială motoare termice în ofertă. Și, actualmente, motoarele cu 6 cilindri în linie și V8 sunt disponibile în ofertă și, foarte probabil, vor rămâne acolo până după 2030. E drept, BMW a renunțat la grandiosul V12. Chiar și așa, bavarezii ar putea să rămână singurii producători generaliști (chiar dacă premium) care vor produce motoare atât de charismatice. Și nu numai că mizează pe actuala generație de motoare termice, ci și investesc în dezvoltarea lor în continuare.
Citește pe autoexpert ➡ Cu BMW Seria 6 GT diesel pe Transfăgărășan 💡
Contextul este crunt, totuși. Normele Euro 7 vor intra în vigoare în 2025, deci efortul de a alinia motoare mari la noile norme va fi considerabil. Și încă ceva: Europa și ale sale ambiții sunt doar o mică parte din piața internațională. Drept urmare, motorul termic (cu sistem mild-hybrid) încă are viitor, chiar dacă în Europa este strâns cu ușa.