BMW Motorrad are o prezenţă importantă la Salonul de Motociclete, Accesorii si Echipamente, Bucuresti 2015 organizat la ROMEXPO în perioada 17-19 Aprilie. În total vor fi prezentate patru premiere naţionale, reprezentând cele mai importante noutăţi pe care marca le-a pregătit pentru gama 2015: BMW F 800 R, BMW R 1200 R, BMW S 1000 RR şi BMW R 1200 RS.
În standul BMW Motorrad vor fi în total 19 motociclete şi toate modelele expuse sunt disponibile ulterior pentru teste de clienţi, înscrierile fiind deschise în timpul Salonului. O altă premieră pentru BMW Motorrad la acest salon este o zona special amenajată şi supravegheată pentru copii. Aici, cei mai tineri pasionaţi moto se pot juca cu mini-motociclete din gama BMW Motorrad KidsBike. De asemene, în cadrul standului este o prezenţă generoasă dedicată echipamentelor şi accesoriilor BMW Motorrad, cu gamele Ride si Style.
O altă prezenţă specială este modelul cu care campionul Romanian SuperBike din 2103 şi 2014, Cătălin Cazacu va participa în acest la patru campionate: RoSBK. Campionatul Naţional de Viteză al României, Campionatul Est European de Motociclism şi Campionatul European Alpe Adria. Motocicleta este noul BMW S 1000 RR produs în 2015, capabil să furnizeze 199 CP (146 kW) şi 113 Nm, datorită unui propulsor cu patru cilindri în linie, de 999 cmc. Suplimentar, motocicleta a fost dotată cu BMW Race Power Kit, echipament compus dintr-o evacuare din titaniu Akrapovic ce oferă un plus de 11 CP motorului, precum şi o scădere a greutăţii cu 4,8 kilograme faţă de evacuarea standard. Toate aceste modificări oferă motocicletei un raport de putere de peste 1 CP/kg.
Premierele naţionale BMW Motorrad la Salonul de Motociclete, Accesorii si Echipamente, Bucuresti 2015
R 1200 RS
În 1976, R 100 RS devenea prima motocicletă de serie din lume echipată cu un carenaj complet montat pe cadru, dezvoltat în tunelul aerodinamic. Ca all-rounder, cu scop atât în pilotajul sportiv, cât şi în cel touring. Odată cu sosirea noului R 1200 RS, BMW Motorrad continuă tradiţia îndelungată prin dezvăluirea unui sport-tourer, motorizat de un motor boxer, care reuşeşte să transpună calităţile polivalente ale conceptului original BMW RS într-un vehicul modern, cu efect uimitor. Motorul boxer al noului R 1200 RS este aceeaşi unitate DOHC care pune în mişcare R 1200 GS, R 1200 GS Adventure, R 1200 RT şi noul R 1200 R. Dezvoltă 92 kW (125 CP) la 7.750 rpm şi cuplul maxim de 125 Nm este dezvoltat la 6.500 rpm. Faţă de motoarele de pe GS, GS Adventure şi RT, cuplul a crescut uşor la turaţii joase. Gazele de evacuare sunt direcţionate într-un sistem de evacuare 2 in 1, cu tobă în spate, cu un unghi accentuat pentru efect dinamic. Un airbox modificat, prize de aer cu o formă nouă şi un radiator plasat central formează o siluetă frontală îngustă, sportivă şi dinamică.
S 1000 RR
Noul BMW S 1000 RR îşi face debutul pe piata locala in cadrul SMAEB 2015. ), Superbike-ul care a debutat în 2009 ajunge acum la o nouă generaţie. Se remarcă cu o curbă de cuplu îmbunătăţită şi valoarea de vârf a cuplului maxim de 113 Nm, o creştere a puterii maxime cu 4 kW (6 CP) până la 146 kW (199 CP), plus o reducere cu 4 kg a greutăţii, ajungând la 204 kg cu rezervorul plin şi Race ABS (plus eventualele echipamente suplimentare. Pe lângă creşterea performanţelor noului S 1000 RR, o atenţie deosebită a fost acordată misiunii de a face motocicleta şi mai abordabilă. Fie că este folosită pentru drumurile zilnice, pentru înclinări spectaculoase pe drumuri virajate sau pentru atingerea limitelor pe pistă – noul S 1000 RR excelează în fiecare privinţă.
Performanţa sporită a noului RR în ceea ce priveşte forţa de tracţiune are la bază chiulasa regândită, cu o nouă geometrie a conductelor, un nou arbore cu came de admisie şi supape de admisie care sunt acum şi mai uşoare. În plus, un airbox cu o capacitate modificată se combină cu un sistem de admisie cu galerii mai scurte, pentru un amestec optim al combustibilului şi un plus de putere pentru noul S 1000 RR. Un alt factor important care a contribuit la îmbunătăţirea caracteristicilor de putere şi de cuplu este noul sistem de evacuare, care acum a eliminat toba intermediară şi este cu circa 3 kg mai uşor. Abordabilitatea şi acceleraţia la startul de pe loc beneficiază de o creştere a cuplului la circa 5.000 rpm, o curbă de cuplu mai liniară, plus un platou larg de cuplu între 9.500 (112 Nm) şi 12.000 rpm (113 Nm).
O nouă structură a cadrului şi o altă geometrie asigură o precizie mai bună a pilotajului şi o manevrabilitate îmbunătăţită. Sistemul de control electronic al suspensiei Dynamic Damping Control (DDC) de la HP4, este prezent ca opţiune din fabrică. Din punctul de vedere al ciclisticii, odată cu noul RR îşi face debutul un cadru nou, mai uşor, care oferă o combinaţie optimizată de rigiditate şi flexibilitate. Alături de noua geometrie optimizată a cadrului, care implică valori modificate ale unghiului lagărului furcii, distanţei de fugă, ampatamentului şi lagărului basculei, promit manevrabilitate sporită, tracţiune mai bună şi feedback ideal, mai ales când se pilotează la limită. Suspensia este în continuare complet reglabilă, dar cu o cursă negativă a arcului modificată pentru o libertate de înclinare mai bună şi un plus de agilitate.
F 800 R
Noul F 800 R este ultimul model din gama de motociclete pline de caracter echipate cu motor cu doi cilindri paraleli de la BMW Motorrad. Dezvoltarea constantă a calităţilor sale de motocicletă polivalentă asigură că acest roadster dinamic este gata să-şi încânte proprietarii cu performanţele sale sportive, agilitatea deosebită şi versatilitatea sa sporită – toate într-un pachet dinamic.
Puterea este dezvoltată, ca şi înainte, de un motor cu doi cilindri, răcit cu lichid, cu patru supape pe cilindru, cu cilindreea de 798 cmc. Cu puterea care a crescut la 66 kW/ 90 CP la 8.000 rpm (de la 64 kW/87 CP la 8.000 rpm) şi rapoarte mai scurte pentru treptele întâi şi a doua de viteză, motorul cu doi cilindri paraleli ofertă o abilitate şi mai bună de sprint, păstrând în acelaşi timp curba de cuplu impresionantă, răspunsul prompt şi consumul redus de combustibil, caracteristice modelului precedent. Cuplul maxim rămâne 86 Nm la 5.800 rpm.
R 1200 R
Motorrad şi roadsterul cu motor boxer – este un parteneriat ce şi-a păstrat entuziaşti fascinaţi încă de la sosirea lui R 32 în urmă cu aproximativ 92 de ani, timp în care roadsterul a ajuns să simbolizeze plăcerea pură de condus a unei motociclete. Noul R 1200 R susţine această tradiţie de confort, dinamism şi capacitate de touring.
Motorul boxer al noului R 1200 R este aceeaşi unitate DOHC care pune în mişcare R 1200 GS, R 1200 GS Adventure, R 1200 RT şi noul R 1200 RS. Dezvoltă 92 kW (125 CP) la 7750 rpm şi cuplu maxim de 125 Nm la 6500 rpm. În comparaţie cu predecesorul său, asigură acum o livrare mai liniară a puterii şi un cuplu substanţial pe un inteval mare de turaţii. Gazele de evacuare sunt direcţionate într-un sistem 2 în 1, cu tobă în spate, cu un unghi accentuat pentru efect dinamic. Un airbox modificat, prize de aer cu o formă nouă şi un radiator plasat central formează o siluetă frontală îngustă către care aspiră designul oricărui roadster.