E timpul să ne dezobișnuim cu silueta lui BMW Z4 GT3 în cursele din clasa asta pentru că nemții tocmai și-au arătat noua mașină în cadrul Festivalului M .
Noul M6 GT3 va debuta în competiții oficiale abia anul viitor, însă BMW a prezentat deja mașina într-un cerc restrâns în cadrul evenimentului dedicat diviziei sportive a mărcii. Noul model este încă acoperit cu camuflaj – ori așa, ori avem în față încă un Art Car, de data asta semnat de Jackson Pollock – ceea ce indică faptul că bavarezii păstrează, totuși, o urmă de surpriză pentru o prezentare oficială, așa cum e și normal de altfel.
Plecând de la un M6 Coupe, versiunea de competiție are un spoiler frontal nou, praguri modificate și un eleron generos. plus o celulă de siguranță aprobată FIA și o trapă pentru evacuarea de urgență în plafon.
Puterea vine de la un motor V8 TwinPower Turbo de 4,4 litri “ușor modificat” pentru a produce 500 CP și “un cuplu maxim impresionant”, după care trece printr-o transmisie de curse secvențială cu șase rapoarte. Ia în calcul faptul că BMW promite o masă totală mai mică de 1.300 kg și-ți vei da seama că noul GT3 va fi o mașină extrem de rapidă.
În cazul în care te întrebi de ce a ales BMW să treacă de la un roadster ca Z4 la un coupe considerabil mai mare așa cum este M6 Coupe, răspunsul probabil se află pe un birou din departamentul de marketing de la BMW. Piața pentru un model ca Seria 6 și M6 este mult mai mare decât cea pentru Z4, mașină care se vinde la fel indiferent de promovare, având un public fidel și constant.
Directorul pe Motorsport de la BMW, Jens Marquardt, a declarat: “BMW M6 Coupe ne-a oferit un punct de plecare excelent pentru dezvoltarea noii mașini. Asta a însemnat o muncă mult mai plăcută pentru inginerii noștri care au lucrat împreună cu cei de la BMW M pentru a-l transforma într-o mașină de curse”. Pe urmă, a continuat: “Așteptăm cu nerăbdare prima cursă a lui BMW M6 GT3 în 2016. Sunt sigur că vom continua să adăugăm noi capitole poveștii noastre de succes în motorsport cu această mașină”.
Se pare că nu doar departamentul de marketing își face treaba la BMW, ci și cel de comunicare.