BMW recheamă aproape 700.000 de vehicule din China din cauza unui potențial risc de incendiu legat de dopurile defecte ale pompei de răcire. Această problemă ar putea duce la coroziune sau rugină, ceea ce poate duce la scurtcircuite și, în cazuri extreme, la incendii.
Rechemarea va afecta 499.539 de mașini fabricate în China și 188.371 de modele importate, procesul urmând să înceapă la 1 martie 2025, potrivit unei declarații a Administrației de Stat pentru Reglementarea Pieței din China. Printre modelele afectate se numără automobilele Seria 3 și Seria 5 produse local, precum și diverse crossovere importate din Seria X.
Acest anunț vine pe fondul unei scăderi semnificative a vânzărilor BMW în China, cea mai mare piață a sa în funcție de venituri. Compania a raportat o scădere cu 30% a livrărilor de vehicule BMW și Mini în trimestrul al treilea, marcând cel mai abrupt declin din ultimii patru ani.
Problema pompei de răcire a fost identificată în luna august, determinând BMW să notifice autoritățile chineze ca parte a investigației sale. Reparațiile pentru vehiculele afectate sunt estimate să dureze aproximativ trei ore. Un purtător de cuvânt al companiei a confirmat că vehiculele din Europa nu sunt afectate de această rechemare, dar nu a clarificat de ce rechemarea nu va începe până în martie.
În septembrie, BMW a emis deja un avertisment de profit legat de o rechemare globală separată a 1,5 milioane de vehicule din cauza sistemelor de frânare defecte furnizate de Continental AG. Se așteaptă ca această problemă să coste producătorul auto aproape 1 miliard de euro pentru a fi rezolvată. Vehicule din cinci țări vor fie afectate – inclusiv aproximativ 370.000 în China, 270.000 în SUA, 150.000 în Germania, 70.000 în Coreea și 60.000 în Franța.
Vehiculele afectate au fost produse între iunie 2022 și august 2024, conform BMW, și sunt vizate mai multe modele. Acestea includ anumite modele BMW X (cu excepția X3 și X4), seriile 5 și 7, Rolls-Royce Spectre, MINI Cooper și Countryman.
Din cele 1,53 milioane de automobile afectate, 1,2 milioane sunt deja în mâinile clienților – în timp ce aproximativ 320.000 rămân la BMW sau în stocurile dealerilor. Potrivit companiei, o treime dintre aceste vehicule sunt afectate de oprirea livrărilor pe piața individuală.