Ne temeam de poluarea pe care o lasă bateriile în urma lor? Bavarezii ne liniștesc. BMW reciclează bateriile, refolosind componentele cheie.
Pentru prima dată în China, societatea mixtă BMW Brilliance Automotive (BBA) a stabilit o buclă închisă pentru reutilizarea materiilor prime din acumulatori. Vor fi refolosite nichel, litiu și cobalt provenind din bateriile de înaltă tensiune care sunt scoase din vehiculele electrificate. Bateriile provin de la vehicule electrificate în stadii diferite de dezvoltare, din sisteme de test și din rebuturi de producție. În viitor, vor fi reciclate și baterii de la vehicule scoase din uz.
➡ Citește și: uzina BMW, prima din lume fără emisii de carbon! 💡
Astfel, compania pune bazele unei bucle de reutilizare a celor mai problematice materiale din baterii. Un aspect tot mai important, pe măsură ce mobilitatea electrică se dezvoltă. Pentru a realiza acest lucru, BBA colaborează cu un reciclator local. Acesta dezmembrează bateriile scoase din uz și utilizează o tehnologie inovatoare pentru a recupera un procent ridicat de materii prime – nichel, litiu și cobalt – din celulele lor. Materiile prime obținute în acest mod sunt apoi folosite la producția de noi celule de baterii pentru BMW Group. Ciclul de materiale în circuit închis conservă resursele și, în același timp, reduce emisiile de CO2 cu 70%, în comparație cu utilizarea materiei prime nou extrase.
O baterie cu o capacitate de 100 kWh conține, în medie, aproape 90 kg de nichel, litiu și cobalt. Nichelul reprezintă cea mai mare parte din această cantitate.
BMW reciclează bateriile și le urmărește pe tot ciclul de viață
Politica Chinei impune instituirea unui sistem de urmărire a bateriilor de înaltă tensiune. Astfel, China se asigură că bateriile pot fi supravegheate și reciclate după ce sunt scoase din uz. BMW Group a dezvoltat un sistem în acest sens, cu o codificare care permite controlarea fără întreruperi a bateriilor pe tot parcursul ciclului de viață al acestora.
BMW Group a început să reutilizeze baterii aflate la sfârșitul ciclului de viață cu o capacitate reziduală ridicată în 2020. Le monează pe stivuitoarele din fabricile BBA din China. Planul este ca aceste “aplicații second-life” pentru baterii să fie extinse. Ele vor include montarea pe transpalete și în unități staționare de stocare a energiei.
via BMW