BMW și-a depășit concurenții germani, Mercedes-Benz și Audi, în cursa vânzărilor de vehiculele electrice, prezentând o creștere semnificativă în al doilea trimestru. În timp ce livrările BMW de automobile complet electrice din prima jumătate a anului au crescut cu 22%, Mercedes-Benz a înregistrat un declin de 25%, iar cifrele Audi au stagnat.
BMW a raportat pe 10 iulie că livrările modelelor sale complet electrice, inclusiv i4 și iX1, au crescut la 107.933 de unități până în iunie, comparativ cu anul precedent.
În contrast puternic, Mercedes-Benz a văzut livrările de vehicule electrice pentru pasageri scăzând cu 25%, la 45.800 de unități. Constructorul auto din Stuttgart a atribuit acest declin cererii mai slabe de pe piețele majore și reducerilor semnificative din sectorul electric.
Performanța BMW este notabilă având în vedere tendința mai largă a pieței europene, unde vânzările de vehicule alimentate cu baterii au stagnat sau au scăzut ca procent din livrările totale în ultimele luni. Această schimbare vine după ani de creștere alimentată de stimulentele guvernamentale, care au fost recent reduse sau eliminate, ducând la o scădere a cererii de vehicule electrice.
Audi, parte a Grupului Volkswagen, s-a confruntat, de asemenea, cu provocări, livrările sale de vehicule electrice stabilizându-se la 41.000 de unități în al doilea trimestru. Grupul Volkswagen a raportat un declin de 15% al vânzărilor de vehicule complet electrice în Europa și SUA în prima jumătate a anului, deși cererea de EV în China a înregistrat o creștere robustă de 45% în aceeași perioadă.
Succesul BMW pe piața de vehicule electrice este susținut de abordarea timpurie și proactivă, după ce a introdus mai multe modele noi cu baterii, cum ar fi sedanul i4 și recent lansatul crossover iX2. Debutul companiei în lumea vehiculelor electrice cu modelul de oraș BMW i3 a adus o experiență valoroasă în tehnologia bateriilor, în ciuda primirii împărțite a modelului.
Pe măsură ce piața evoluează, investițiile strategice ale BMW și adoptarea timpurie a tehnologiei electrice par să dea roade, poziționându-se înaintea rivalilor săi germani în tranziția continuă către mobilitatea electrică.