BMW Seria 1 Sedan, cel mai mic model cu patru portiere din panoplia constructorului bavarez și-a sărbătorit debutul comercial pe piața din China. Primele imagini.
După ce anul trecut v-am prezentat primele detalii referitoare la un sedan derivat din Seria 1, a sosit momentul să cunoaștem în detaliu noua berlină, disponibilă din această primăvară în Țara Marelui Zid, acolo unde va fi și asamblată, alături de versiunile cu ampatament lung ale Seriei 3, Seriei 5 și lui X1.
Deși poartă numele Seria 1, cel mai mic sedan din gama BMW este construit pe baza lui Seria 2 Active Tourer, de la care a preluat și platforma tehnică UKL. Cu alte cuvinte, nativ Seria 1 Sedan este un model cu tracțiune față și nu spate, precum actualul Seria 1 hatchback. Opțional, BMW Seria 1 Sedan poate fi echipat și cu tracțiune integrală xDrive.
Viitoarea generație a Seriei 1 cu 5 uși va trece, de asemenea, la tracțiune față de anul viitor, doar Seria 2 Coupe și Cabrio fiind încă în cărți pentru a-și păstra formatul tradițional, cu roți motrice spate.
Dimensiunile exterioare sunt tipice clasei compacte. Noul BMW Seria 1 Sedan afișează o lungime de 4.456 mm, o lățime de 1.803 mm și o înălțime de 1.446 mm. Interiorul diferă de cel al Seriei 2 Active Tourer în zona gurilor de ventilație centrale, display-ul color flotant de 8,8 inch al sistemului iDrive fiind, în schimb, identic.
BMW oferă doar motoare turbo cu trei și patru cilindri, alimentate cu benzină: 1,5 litri și 136 CP (118i), 2 litri și 192 CP (120i) și 2 litri cu 231 CP (125i). Acestea vor putea fi comandate alături de transmisii manuale cu șase trepte sau automate cu opt rapoarte, respectiv cu șase pentru 118i.
Interesant este că, cel puțin pentru moment, BMW nu intenționează să vândă Seria 1 Sedan și pe alte piețe în afară de cea chineză, pentru Europa și SUA bavarezii pregătind un Seria 2 GranCoupe, cu tracțiune nativă spate.