BMW a prezentat un concept – BMW Concept Compact Sedan – care prefigurează un sedan compact, un fel de frate mai mic al Seriei 3, sau, mai corect spus, o reîncarnare a primelor generaţii Seria 3, ceva mai mici şi mai compacte decât actualul model. Iar faptul că Audi are deja un asemenea model în gamă ne face să ne întrebăm doar ˝cand?˝ nu şi ˝dacă?˝.
BMW Group a ales ediţia 2015 a Salonului Auto de la Guangzhou, una dintre cele mai importante expoziţii auto din China, pentru a prezenta publicului o dezvoltare foarte specială: viziunea companiei pentru un sedan cu patru uşi din segmentul compact.
“BMW Concept Compact Sedan dezvăluie potenţialul pe care îl vedem la sedanul compact”, declară Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv al BMW Group Design. “Nu numai că oferă conducătorului şi pasagerilor un spaţiu foarte generos într-o zonă compactă, ci o face în acelaşi timp cu asigurarea unor calităţi sportive pe care le aştepţi de la BMW şi a unei eleganţe care altfel este disponibilă doar la sedanurile BMW mari. Calitatea şi valoarea intrinsecă a BMW Concept Compact Sedan sunt semnale clare ale intenţiilor premium pe care le avem pentru acest automobil.”
Exteriorul compact şi agil al BMW Concept Compact Sedan creează silueta familiară sedanului bazată pe un design în trei volume. Proporţiile BMW tradiţionale impregnează automobilul cu alura dinamică, fără rival în segmentul său. Capota curbată şi ampatamentul generos amplifică percepţia de lungime a automobilului, în timp ce habitaclul uşor dus spre spate subliniază suplimentar natura sportivă a maşinii.
Utilizarea inteligentă a elementelor BMW ce au trecut proba timpului, precum linia laterală arcuită – lungă şi proeminentă, curba Hofmeister dinamică şi suprafeţele modelate cu profunzime, asigură că automobilul are o imagine atletică când este privită dintr-o parte şi evidenţiază relaţia sa cu alte modele BMW. Cele patru uşi sunt integrate armonios în proporţiile sale şi permite accesul facil pentru conducător şi ceilalţi pasageri. Mânerele soft-touch discrete, situate sub linia mediană, deschid uşile imediat ce degetul atinge suprafaţa metalică a acestora.
Culoarea exterioară exclusivă, Liquid Metal Bronze, aderă la suprafeţele caroseriei asemenea metalului turnat. Pigmenţii fini din vopsea virează între deschis şi închis în funcţie de incidenţa luminii, astfel că prezentarea limbajului de design al automobilului se face cu efect maxim. Contururile geamurilor şi suporturile tip bandă ale oglinzilor retrovizoare, finisate în aluminiu lustruit, reprezintă un detaliu elegant, în timp ce jantele exclusive de 20 de inch, din aliaj uşor, cu design double-spoke complex formează un punct de atracţie vizual prin designul bicolor şi pun sigiliul asupra părţii laterale.
Cockpitul este orientat spre conducător: toate liniile, formele şi butoanele de control sunt îndreptate spre persoana aflată la volan şi nevoile acesteia. Acest lucru este evidenţiat de liniile proeminente care converg în direcţia de deplasare, de fiecare parte a volanului. “Conul de viziune” rezultat impune tonul pentru zona conducătorului ca ansamblu. Piele Nappa exclusivă, lemnul poros şi aluminiul lustruit formează o triadă atractivă de materiale care se extinde pe întregul panou de instrumente, a cărei suprafaţă superioară acoperită cu piele, cu cusături contrastante, este rezervată în mod normal doar sedanurilor de lux.
Scaunele sport, care în spate sugerează două locuri individuale, îmbunătăţesc suplimentar impresia de sportivitate. Acoperite cu piele naturală Nappa, oferă un confort imbatabil. Acoperişul panoramic mare inundă interiorul cu lumină naturală şi extinde spaţiul deasupra pasagerilor pentru a sublinia sentimentul de spaţiu generos.
Elementele de operare mecanice (precum butoanele de control pentru sistemul de climatizare, levierul schimbătorului de viteze şi sistemul iDrive) sunt modelate pentru un efect ergonomic perfect şi se extind din suprafeţe foarte plane. Toate celelalte funcţii de pe volan, panoul central, consola centrală şi deschiderile uşilor sunt operare cu ajutorul unor suprafeţe tactile luminate din spate, ale căror suprafeţe negre lucioase furnizează o ambianţă interioară exclusivistă când sunt oprite. În plus, un Head-Up Display “combinat” şi monitorul de 8,8 inch (22,35 cm) din Central Information Display conţin, în orice moment, toate informaţiile importante.