BMW Seria 7 rămâne fără motorizare pe benzină

motor BMW

BMW Seria 7 rămâne temporar fără motorizare pe benzină. Compania a anunțat că oprește producția unor unități de acest gen pentru a le monta catalizatoare NOx, necesare pentru a respecta condițiile impuse de noile teste WLTP și pentru emisii care devin obligatorii din septembrie 2018 pentru toate mașinile noi. Nu doar Seria 7 este afectată de această decizie, ci și modelele X1și X2 20i, M3 și M550i xDrive.

Informația a fost făcută publică de un purtător de cuvânt al companiei pentru ”Automobilwoche”. Acesta a precizat că măsura este una temporară, însă cel puțin un an amintitele versiuni urmează să dispară din oferta constructorului bavarez. Acesta a mai precizat că variantele hibride care folosesc motoare pe benzină nu sunt afectate.

Încă din februarie, BMW a suspendat temporar livrările pentru X3 20i și 30i din pricina unor probleme legate de instalarea filtrului de particule. În ceea ce privește X1 și X2 nu există date privind perioada în care livrările pentru motorizările amintite urmează să fie suspendate, în schimb se știe că M3 iese din gamă, iar o viitoare generație urmează să apară cel mai devreme în 2020.

Potrivit ”Auto, Motor und Sport” și pentru BMW M550i xDrive urmează să existe o întrerupere temporară a livrărilor, pentru că modelul nu îndeplinește condițiile stricte impuse de noul ciclu de testare Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Măsura urmează să fie luată după 1 iunie, dată la care intră în vigoare acest sistem de testare. Propulsorul 4.4 V8 biturbo respectă valorile limită impuse de actualul sistem, NEDC, dar le depășește în cazul ciclului WLTP. Din septembrie, numărul limită de particule trebuie în plus să fie măsurat și prin testele RDE efectuate în regim de trafic.

Oficialii BMW au precizat că ”întreruperea livrărilor este o procedură normală în cazul unei conversii atât de complexe”. Și, într-adevăr, nu este deloc simplu nici să montezi un filtru de particule pe un model deja produs, și, pe de altă parte, întregul sistem de control al motorului trebuie reconceput astfel încât să se potrivească acestuia. În plus, filtrul nu este o componentă mică, ușor de integrat în evacuare, pentru anumite tipuri fiind nevoie de montarea acestuia în mașină. Nu în ultimul rând, o altă problemă este disponibilitatea acestuia, cererea fiind în momentul de față extrem de mare, astfel încât depășește nivelul de producție necesar pentru a susține comenzile tuturor constructorilor. Din aceste motive, scriu jurnaliștii germani, perioada medie necesară unor astfel de operațiuni este între cinci și șapte luni. Există însă și vești bune: comenzile deja plasate urmează să fie procesate și livrate, iar BMW M5 respectă cererile impuse de standardul Euro 6d TEMP chiar și în cazul măsurătorilor efectuate prin sistemul WLTP.

 

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top