BMW și-a revizuit previziunile privind câștigurile pentru 2025, așteptându-se ca marja sa pentru întregul an să se încadreze în intervalul inferior al obiectivului său de 6-7%.
De asemenea, compania anticipează că profitul său înainte de impozitare din trimestrul al patrulea va fi semnificativ mai mic decât în anul precedent. Această ajustare se datorează în principal inflației și costurilor fixe crescute, inclusiv cheltuielilor legate de lichidarea stocurilor, care au avut un impact negativ asupra câștigurilor în ultimul trimestru al anului. Aceste actualizări au fost împărtășite într-o prezentare postată marți pe site-ul BMW și discutate în timpul unei teleconferințe închise cu investitorii, înainte de anunțarea rezultatelor anuale complete ale companiei, programată pentru 14 martie.
Constructorul auto a precizat că nu prevede o revenire la ținta sa anterioară de profitabilitate de 8-10% pentru acest an, în principal din cauza costurilor ridicate ale materiilor prime, a introducerii de noi modele și a cererii slabe continue din China. Acest lucru se aliniază cu estimările actuale ale consensului, după cum se menționează într-un raport al Bernstein în urma apelului. În plus, BMW este în curs de rezolvare a unei probleme cu sistemul de frânare, care a afectat peste 1,5 milioane de vehicule la nivel global. Deși problema a avut un impact asupra câștigurilor din acest an, se așteaptă ca aceasta să nu mai aibă niciun efect în 2025.
În timpul unei conferințe care a avut loc marți la Berlin, directorul general al BMW, Oliver Zipse, a dezvăluit că firma intenționează să propună o reducere a tarifului Uniunii Europene pentru importurile de automobile din SUA de la 10% la 2,5%, aducându-l în linie cu tariful de import din SUA. În septembrie, BMW și-a redus previziunile pentru acest an la 6-7% de la intervalul anterior de 8-10%. Această revizuire a urmat unei scăderi semnificative cu 61% a profitului din trimestrul al treilea, care a depășit așteptările analiștilor, în mare parte din cauza scăderii vânzărilor în China și a problemei continue a frânelor.