BMW va introduce primul său automobil de serie cu un sistem de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen în 2028, extinzând parteneriatul său cu Toyota, a anunțat producătorul auto. Cele două companii colaborează pentru a dezvolta o nouă generație de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen atât pentru vehiculele de pasageri, cât și pentru cele comerciale. În plus, se vor concentra pe consolidarea infrastructurii de realimentare cu hidrogen, care a fost un obstacol major în calea adoptării pe scară largă a acestei tehnologii.
BMW a testat deja prototipurile SUV-ului său iX5, propulsat de pile de combustie pe bază de hidrogen, Toyota furnizând stiva de pile de combustie pentru vehicul. Ambele companii au fost pionieri în tehnologia pilelor de combustie, care oferă mobilitate fără emisii, fără anxietatea legată de autonomie asociată vehiculelor electrice. Realimentarea unei mașini cu hidrogen durează la fel de mult ca o mașină pe benzină sau diesel, însă infrastructura limitată de realimentare și faptul că extracția hidrogenului se bazează adesea pe combustibili fosili au împiedicat dezvoltarea acesteia. Criticii susțin că acest lucru subminează beneficiile de mediu ale vehiculelor cu hidrogen cu emisii zero.
Cu toate acestea, dezvoltarea hidrogenului „verde”, produs folosind energie regenerabilă sau durabilă, ar putea rezolva această problemă. Deși nu a ajuns încă la producția pe scară largă, hidrogenul verde oferă o alternativă reală cu emisii zero. BMW a declarat că hidrogenul este „piesa lipsă” în completarea puzzle-ului mobilității electrice, în special pentru situațiile în care sistemele electrice cu baterii nu sunt optime.
Toyota vinde deja a doua generație a sedanului său Mirai cu pile de combustie pe hidrogen din 2021, cu 616 unități vândute până în iulie, în principal către serviciile de taxi și mobilitate. Mirai are un preț de peste 70.000 de euro.
Hidrogenul este, de asemenea, explorat ca și combustibil pentru motoarele cu combustie internă. BMW a experimentat acest lucru în 2005-2006, vânzând o versiune cu motor V-12 alimentată cu hidrogen a Seriei 7, iar Toyota a testat recent un motor cu combustie alimentat cu hidrogen în curse. Această tehnologie ar putea contribui la îndeplinirea obiectivelor UE privind emisiile zero după 2035.
Deși este probabil ca vehiculele comerciale să adopte primele pilele de combustie pe bază de hidrogen, BMW și Toyota se concentrează, de asemenea, pe extinderea rețelei de realimentare cu hidrogen și pe creșterea aprovizionării cu hidrogen durabil. Această inițiativă vizează creșterea cererii și, la rândul său, stimularea creșterii soluțiilor de mobilitate bazate pe hidrogen.