BMW Vision Driving Experience, un vehicul-suport pentru „Heart of Joy”

BMW Vision Driving Experience - Heart of Joy (1)

O „cutie” prezentată în trecere la IAA 2023 de Oliver Zipse, președintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, își dezvăluie acum secretele – Heart of Joy va deveni „creierul” viitoarelor modele Neue Klasse.

Cu mai bine de 1 an în urmă, în septembrie 2023, BMW prezenta in avanpremiera expoziției auto de la Munchen (IAA 2923) a treia sa „viziune” despre viitorul electric. La dezvăluirea BMW Vision Neue Klasse un concept care prefigurează un viitor model electric de serie, Oliver Zipse, președintele Consiliului de Administraţie al BMW AG urca pe scenă ținând în mână un obiect care semăna izbitor cu o… cutie. Făcând o scurtă referire la acest obiect, oficialul a menționat că ea se numește „The Hearth of Joy, și este un sistem care va schimba radical modul în care sunt gestionate propulsia și dinamica viitoarelor vehicule BMW.

Ei bine, în februarie 2025, grupul bavarez prezintă un automobil de testare de înaltă performanţă denumit BMW Vision Driving Experience care are rolul de a demonstra capacitățile aceleiași „cutii”. Conform oficialilor mărcii premium, acest „vision vehicle” nu este destinat pentru producţia de serie, ci funcţionează ca o platformă de teste pentru un sistem de control al dinamicii şi condusului dezvoltat special pentru Neue Klasse denumită „Heart of Joy”.

Fiecare automobil electric din viitoarea generație Neue Klasse va beneficia de acest „Heart of Joy”. Cele trei caracteristici ale Neue Klasse – electric, digital, circular – sunt extinse acum pentru a include o a patra dimensiune cu noul computer central „Heart of Joy”- plăcerea de a conduce tipică BMW. Primul derivat electric al Neue Klasse va intra în producţia de serie anul acesta la uzina din Debrecen (Ungaria).

„Heart of Joy duce plăcerea de a conduce la următorul nivel. În plus, obţinem o creştere suplimentară a eficienţei şi, prin urmare, o autonomie mai mare, deoarece șoferul va frâna în viitor aproape exclusiv prin recuperare. Aceasta este dinamica eficientă la un nou nivel”, declară Frank Weber, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru Dezvoltare.

Unitatea de control „Heart of Joy” pentru funcțiile de condus, frânare, încărcare, recuperare și direcție procesează informațiile de zece ori mai rapid decât sistemele anterioare. În combinație cu software-ul BMW Dynamic Performance Control, unitatea de comandă calculează toate funcțiile dinamicii la un nou nivel de viteză şi precizie. Acesta a fost dezvoltat în întregime intern și se bazează pe experienţa îndelungată a inginerilor BMW în domeniul dinamicii.

Chiar dacă suportul pentru acest nou „creier” al mașinilor BMW, vehiculul Vision Driving Experience, nu va intra niciodată în producție (n.n. – asta spun oficialii BMW, însă mașina seamănă foarte mult cu ceea ce ar trebui să fie o viitoare Serie 3), „Heart of Joy” va fi prezent în toate modelele viitoare. În acest context, fără a da informații despre detaliile tehnice ale mașini, oficialii BMW au menționat doar că vehiculul „dezvoltă un cuplu de 18.000 Nm” și, „dacă sistemul de control poate face faţă unui astfel de nivel al cuplului, atunci poate stăpâni cu uşurinţă cerinţele utilizării zilnice pe şosele”.

Prin regenerarea energiei în timpul frânării (recuperare), funcţiile de condus şi frânare ale automobilului electric intră într-o simbioză. În arhitectura electronică inovatoare a Neue Klasse, “Heart of Joy” este una dintre cele patru unităţi centrale de control şi, în premieră, combină funcţiile de management ale sistemului de propulsie şi de dinamică. Aceste funcţii de control inovatoare sunt protejate prin mai multe aplicaţii de brevet. Unitatea de înaltă performanţă controlează acceleraţia şi frânarea, stabilizarea automobilului, precum şi funcţiile de direcţie şi management al încărcării. Unitatea centrală de procesare şi software-ul BMW Dynamic Performance Control, perfect coordonat, dezvoltat intern, permit controlul direct al tuturor sistemelor conectate cu întârzieri minime. Latenţe sunt de ordinul a milisecunde. Prin comparaţie, o soluţie care foloseşte sistemele convenţionale are unităţi de control separate şi algoritmi de control distincţi pentru condus şi frânare. O astfel de abordare clasică nu poate atinge tot potenţialul dinamic al unui sistem electric de propulsie.

În situaţii de condus dinamic, noua unitate de control constând din „Heart of Joy” şi software-ul BMW Dynamic Performance Control asigură un nivel de echilibru şi siguranţă în viraje fără egal. Automobilul generează o tracţiune impresionantă şi poate fi condus prin viraje cu cea mai mare precizie. Numărul de intervenţii de control necesare este redus, iar trasa devine mai precisă şi mai stabilă. Ca rezultat, automobilele dezvoltă un comportament consistent, reproductibil în viraje şi pot fi controlate mai intuitiv şi mai uşor. La viteze reduse, cum ar fi condusul în trafic aglomerat sau parcarea, transmisia directă a semnalului şi procesarea rapidă a informaţiilor asigură o experienţă de condus şi mai convingătoare. În ambele moduri de condus – D sau B – când utilizaţi tempomatul activ sau frâna de parcare, oprirea şi repornirea se îmbină perfect.

Controlul integrat al sistemului de propulsie, al frânării şi recuperării, permite o utilizare mai eficientă a energiei. 98% dintre conducători nu necesită nici o intervenţie a frânei clasice. Performanţa de frânare prin recuperarea de energie este suficientă pentru condusul normală, de zi cu zi. Frâna clasică este necesară numai în timpul frânării puternice, cum ar fi la frânarea de urgenţă. În general, prin această abordare sistemul duce la o creştere a eficienţei de până la 25%.

Automobilul de test BMW Vision Driving Experience demonstrează funcţionalitatea „Heart of Joy” folosind coduri de culori strălucitoare pe jante – acceleraţie (verde), recuperare (albastru), frânare cu frâna clasică (portocaliu).

Modelele BMW din viitor vor găzdui patru „supercreiere” – computere de înaltă performanţă care combină inteligent ceea ce anterior funcţiona separat. „Heart of Joy” înseamnă combinarea a patru unităţi de control importante într-un singur computer de înaltă performanţă. Celelalte trei supercreiere sunt responsabile pentru condusul semiautonom şi autonom, infotainment şi funcţii de bază precum aerul condiţionat şi confortul, accesul la automobil, iluminatul interior şi exterior.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top