Prezentat în cadrul Salonului Auto Internațional de la Frankfurt 2009, conceptul Vision Efficient Dynamics a primit acordul pentru intrarea în producția de serie. Dacă termenele vor fi respectate, primul hibrid diesel-electric BMW va fi disponibil începând din 2013.
BMW Vision EfficientDynamics, propulsat de tehnologia BMW ActiveHybrid, a fost vedeta Salonului Auto Internaţional de la Frankfurt IAA în 2009: un automobil sport cu patru locuri, cu un design spectaculos, performanţe de excepţie şi o eficienţă fără egal. Cu o gamă largă de componente adaptate din producţia de serie, acest prototip s-a bucurat de o primire excepţională din partea publicului. Ca răspuns la reacţia deosebit de pozitivă a opiniei publice, realizarea acestui vis se apropie tot mai mult de realitate.
În cadrul Salonului de la Leipzig, BMW a prezentat un automobil echipat cu o varietate de tehnologii pentru traficul cotidian, al cărui punct de pornire este studiul BMW Vision EfficientDynamics. Această prezentare a oferit reprezentanţilor presei cea dintâi ocazie de a afla cum este să conduci un automobil cu 2+2 locuri, propulsat de un sistem hibrid inovator.
Design şi tehnologie premiate
Prototipul BMW Vision EfficientDynamics a fost recompensat cu numeroase premii atât pentru designul futuristic, cât şi pentru tehnologia revoluţionară de propulsie. Cu o înălţime de doar 1,24 metri, automobilul cu 2+2 locuri păstrează proporţiile caracteristice BMW: console scurte, capotă lungă şi ampatament mare. Uşile de forma aripilor asigură accesul facil pentru ambele rânduri de scaune, în timp ce numeroasele elemente aerodinamice reduc coeficientul de rezistenţă la valoarea de 0,22.
Combinaţia între un motor turbodiesel cu trei cilindri şi două propulsoare electrice, câte unul pe fiecare punte, permit atingerea unei puterii totale a sistemului de 241 kW/328 CP. Configuraţia inovatoare a tehnologiei BMW ActiveHybrid în combinaţie cu un motor diesel avansat permit realizarea unor performanţe de automobil sport cu un consum de maşină compactă. Doar 4,8 secunde sunt necesare pentru accelerarea de la 0 la 100 km/h, în timp ce consumul mediu, în ciclul de testare EU (KV01), este de 3,76 litri/100 kilometri şi un nivel al emisiilor CO2 de 99 grame per kilometru.
Nivel ridicat de eficienţă
Această relaţie unică între performanţele dinamice şi eficienţă derivă din nivelul ridicat de eficienţă al componentelor motorului diesel, conexiunea inteligentă între cele trei propulsoare, dar şi gestiunea controlată eficient a energiei, care include şi recuperarea energiei la frânare.
De asemenea, prototipul BMW Vision EfficientDynamics poate funcţiona şi în modul plug-in. Acumulatorul litiu-ion, dispus în zona mediană într-un element longitudinal al şasiului şi realizat special pentru acest automobil sport hibrid, poate fi alimentat complet de la o sursă convenţională de curent, în doar două ore şi jumătate. Utilizarea exclusivă a energiei electrice permite o călătorie fără nici un fel de emisii pe o rază de maximum 50 kilometri, în timp ce un rezervor pentru motorină, cu capacitatea de 24 litri, extinde raza de operare până la 700 kilometri.
Prin dezvoltarea pentru producţia de serie a unui automobil sport care derivă din conceptul BMW Vision EfficientDynamics, BMW Group îşi subliniază – încă o dată – poziţia de lider mondial în fabricarea de vehicule sportive cu o eficienţă deosebită. Toate gama actuală de modele este echipată cu numeroase măsuri pentru reducerea consumului de combustibil şi a emisiilor CO2, derivate din strategia de dezvoltare BMW EfficientDynamics, care include tehnologia BMW ActiveHybrid şi sistemele de transmisie complet electrică. Cu cele două modele hibride lansate deja în acest an, BMW ActiveHybrid 7 şi BMW ActiveHybrid X6, BMW a demonstrat o combinaţie unică între eficienţă şi performanţe dinamice.
Producţie la Leipzig
BMW Group realizează în acelaşi timp şi o serie extinsă de teste în condiţii normale de utilizare cu automobile electrice. Alături de MINI E, prezentat în 2009, noul BMW ActiveE va intra de asemenea în programul de teste pentru a pregăti debutul de serie a primului model electric BMW sub conceptul de Megacity Vehicle. Acesta este programat să intre în producţie în 2013 la fabrica din Leipzig.
Anunţul pregătirii BMW Vision Efficient Dynamics pentru producţie în cadrul fabricii de la Leipzig, coincide cu demararea unei investiţii importante de peste 400 milioane Euro în aceasta locaţie pentru extinderea fabricii până în 2013, pentru lansarea automobilelor electrice Megacity Vehicle.