În direct de la IAA München, îți prezentăm Vision Neue Klasse de la BMW. Practic, în fața ochilor ai un prototip al viitoarelor modele ale mărcii. Deci, la ce să ne așteptăm de la viitoarele BMW-uri? La un stil pur, curat, la motoare ultraeficiente și la un sistem multimedia extrem de avansat.
Conceptul prezentat de BMW se numește Vision Neue Klasse. Dacă citești printre rânduri, o să descoperi elemente prezente pe viitoarele modele ale mărcii.
În primul rând, surprindea linia simplă abordată de bavarezi. Este o direcție diferită de cea actuală, care vine cu elemente controversate, menite să șocheze. O să vedem pe străzi noul limbaj de design începând cu 2025. Iar pe lângă el, o să mai vedem și alte trăsături interesante.
BMW Vision Neue Klasse, bun-venit!
De exemplu, tehnologia E Ink integrată în geamurile laterale. Acestea afișează o secvență luminoasă de bun-venit. Totodată, indică și unde se află senzorii care deschid ușile. Împreună cu geamurile, și grila va lumina într-o coregrafie personalizată. Iar stopurile 3D vor afișa un joc de lumini complementar acestora.
Alte elemente definitorii sunt jantele de 21 inchi, plafonul complet vitrat și culoarea Joyous Bright, de fapt un galben extrem de subtil. Peste toate însă, și zona frontală, și spatele au forma tipică de „bot de rechin“, care a făcut istorie în gama BMW. Le așteptăm pe toate în viitoarele generații BMW, dar acestea vor căpăta forme, nuanțe și dimensiuni diferite în funcție de model.
Citește pe AutoExpert ➡ Uzina modelelor Neue Klasse 💡
La interior, frapează lipsa instrumentelor de bord așa cum le știm noi. Acestea sunt acum afișate direct pe parbriz, în zona inferioară, pe toată lățimea habitaclului. Va exista și un ecran central, precum și butoane pe volan. Informațiile pot fi mutate de pe ecranul central pe parbriz cu un simplu gest. Numărul butoanelor fizice a fost redus la minimum, fapt care nu ne bucură. În spate sunt două locuri individuale.
Dar nu totul ține doar de stil și funcționalitate. Toate modelele prefigurate de Vision Neue Klasse vor fi produse complet fără a folosi combustibili fosili. Totodată, acestea vor fi definite de o greutate scăzută, de o aerodinamică optimizată și de un management foarte avansat al sistemelor de propulsie, care să minimizeze pierderile prin căldură.
Citește pe FloteAuto ➡ Doar taxiuri electrice în NY, din 2030 💡
Bateriile vor avea densități energetice cu peste 20% mai mari, fiind realizate din celule cilindrice. Acestea vor gestiona puteri de încărcare cu 30% mai mari, permițând, totodată, creșterea autonomiei cu 30%. Per total, eficiența noilor sisteme de propulsie va crește cu 25%.
Pentru sustenabilitate, cromul și pielea vor fi excluse din dotarea noilor modele. Iar la sfârșitul ciclului de viață, vor fi mult mai ușor de dezmembrat și reciclat.