Tracţiunea integrală şi motorizările diesel au fost preferate de mulți clienți BMW. Ultimele modificări ale lui X1 și X6 confirmă că BMW doreşte să rămână în prima linie a segmentului SUV premium.
- Ansamblu motor/transmisie ireprosabil
- performante dinamice de top in segmentul SUV compact
- Pret de achizitie considerabil pentru versiunea 25d
- suspensie eminamente rigida
Dacă la noi în ţară X1 nu a putut ieşi din umbra fratelui mai mare X5, care a fost în ultimii ani cel mai bine vândut model BMW, generaţia revizuită recent şi cu care am făcut cunoştinţă aduce câteva îmbunătăţiri care vor mai tempera acest trend.
Un facelift ce vizează unele elemente de caroserie şi un upgrade tehnic susţinut de noua motorizare “25d” sunt principalele atuuri, la care se adaugă o nouă cutie de viteze automată cu opt trepte, care promite să eficientizeze şi mai mult fiecare deplasare cu X1. Această formulă, ce ar trebui să genereze un consum mediu de 5,9 litri este şi cea pe care am condus-o în premieră în Germania şi care pare că şi-a făcut foarte bine temele.
Exterior impozant
Designul exterior este beneficiarul noului concept “BMW Lines” şi prezintă câteva retuşuri fine ale părţii frontale, a spatelui, dar şi bandouri exterioare reduse ca suprafaţă, o formulă ce a adus o imagine mai robustă şi chiar mai agresivă decât în trecut.
Interiorul dispune de o serie de materiale noi şi de o consolă centrală reproiectată, făcută să fie mai bine orientată către şofer. A fost crescut gradul de insonorizare şi îmbunătăţită setarea suspensiei către confort, dar fără să fie alterate aptitudinile sportive. Chiar dacă nu am avut unde testa prestaţia acesteia pe drumuri cu denivelări, am putut observa totuşi zgomotul redus la rulare şi lipsa de vibraţii, caracteristici ce se menţin inclusiv la viteze mari.
Motorul ce echipează versiunea 25d este unul cu capacitate de 2 litri şi construcţie clasică, cu patru cilindri în linie. Acesta furnizează 218 CP şi un cuplu suficient de mare, de până la 450 Nm, disponibil între 1.500 şi 2.500 rpm. Prestaţia la regimuri scăzute de turaţie este una foarte bună şi reprezintă rodul tehnologiei Twin Power, ce are la bază supraalimentarea cu două turbocompresoare.
Sinonimul eficienței
Eficienţa este un alt capitol vizat de noile modificări aduse lui X1. Pachetul de tehnologii BMW EfficientDynamics include pentru acesta sistemul Auto Start-Stop, disponibil inclusiv pentru versiunea echipată cu noua cutie de viteze automată cu opt trepte, dar şi sistemul ECO PRO, ce gestionează mai eficient sistemele auxiliare, cum ar fi consumatorii electrici şi instalaţia de climatizare. Aceste optimizări ar trebui să aducă pentru actuala generaţie, conform oficialilor BMW, un consum redus cu aproximativ 8-15%.
Tot de la responsabilii de acest proiect am aflat şi detalii în legătură cu sistemul de tracţiune şi cu aptitudinile “off-road” ale maşinii, despre care au spus că au rămas neschimbate.
Modelul X6 este al doilea pe care l-am condus pe şoselele din Germania, dar care vine cu mai puţine modificări decât X1. X6 este primul SUV ce aduce pe piaţă farurile adaptive cu iluminare bazată integral pe tehnologia LED, dotare ce este disponibilă opţional. La capitolul motorizări a fost introdusă varianta 50d (motor de 3 litri diesel/385 CP) şi un nou convertor catalitic pentru versiunea 30d, pentru respectarea normelor Euro 6.
Caroseria prezintă câteva retuşuri fine, care nu sunt în măsură să pună în pericol un design apreciat deja de un număr de peste 150.000 de clienți. Pe lângă paleta nouă de culori disponibile și jantele cu design nou, mai ies în evidenţă și alte elemente cum sunt designul şi modul de iluminare al stopurilor, grilele aeratoarelor din spoilerul față și ornamentele eșapamentelor de formă dreptunghiulară În interior regăsim acelaşi rafinament şi ergonomia specifică celui mai dinamic SUV de pe piaţă, la care s-a suplimentat doar combinația de culori disponibile.
Preţurile noilor modele anunţate pentru piaţa de la noi încep cu 22.750 Euro, fără TVA pentru X1 (sDrive 16d) şi respectiv 53.700 Euro, fără TVA pentru X6 (xDrive 30d).
Date tehnice: | BMW X1 |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | xDrive 25d |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1505/1990 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4454/1798/1545 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 420 (1350) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | xDrive 25d |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1995 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 160(218)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 450/1500 |
Cutie de viteze | Automata/8 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 230 |
0-100 km/h [s] | 6.8 |
Consum urban/extra/mixt | 7.2/5/5.9 |
Emisii CO2 [g/km] | 154 |