BMW X5 demonstrează prin al său xDrive40d şi pachetul M că senzaţiile sportive pot fi atinse la înălţime, dar şi cu un consum rezonabil.
- Performante dinamice de exceptie
- spatiu interior generos
- Interior destul de anost
- performante limitate in afara asfaltului
BMW X5 a demonstrat, încă de la evenimentul de lansare, că îţi poţi descoperi veleităţi sportive chiar şi într-un SUV de lux, la pachet cu dimensiunile mari şi centrul de greutate poziţionat destul de sus. Deşi a trecut ceva timp de când a rulat primul model pe stradă, X5 a reuşit, prin îmbunătăţiri constante, să capteze audienţa.
În cazul de faţă, discutăm de acelaşi X5, dar care oferă propulsorul diesel sub indicativul xDrive 40d, adică tot cilindreea de 3.000 cmc, dar mai puternic – 306 CP, cea mai nouă versiune a sistemului xDrive şi cutia de viteze automată cu 8 trepte. S-a optat totodată pentru pachetul M, care surprinde pasajele roţilor mai pronunţate şi jante cu diametrul de 20 inch. Pare un culturist full time, dar care poate activa fără mari probleme într-o multinaţională. Interiorul este construit dupa tiparul BMW: ergonomie, materiale durabile şi un layout care nu lasă loc la interpretări.
Deşi, pe alocuri, se vede că nu mai este chiar la prima tinereţe, X5 configurat cu bun gust încă îţi poate trezi simţurile şi gâdila orgoliul. Dinamic, X5-ul rămâne în topul celor mai plăcute SUV-uri premium la condus. Incisiv, oferă o poziţie de conducere care îţi dă senzaţia că poţi domina traficul, şi asta fără să-ţi fie frică că nu mai opreşti cele două tone, senzaţie des întâlnită în rândul concurenţei.
Motorizarea de trei litri nu excelează la capitolul silenţiozitate, însă te răsplăteşte cu un sunet gros, bărbătesc, care poate deranja doar reprezentantele sexului frumos şi asta numai în sarcină.
Însă, jantele de 20 cu talon mic necesită o mai mare atenţie pe drumurile din România, în timp ce confortul are de suferit. Reversul medaliei, un drum de munte proaspăt asfaltat şi presărat cu viraje din belsug.
Schimbările de trepte sunt un deliciu, în timp ce anvelopele late – 305 mm pe spate – îţi asigură aderenţă chiar dacă trasa nu este cea norocoasă. Până la apariţia noului model, X5 încă mai are multe de spus în acest segment, şi cea mai bună replică îţi este dată odată ce urci la volan.
Date tehnice: | BMW X5 |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 40d |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 2120/2790 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4855/1935/1775 |
Ampatament | |
Volum portbagaj [l] | 620 () |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 40d |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 2993 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 225(306)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 600/1500 |
Cutie de viteze | Automata/8 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 250 |
0-100 km/h [s] | 6.6 |
Consum urban/extra/mixt | /7.5/ |
Emisii CO2 [g/km] | 198 |