În ultimele zile circulă zvonuri despre un SUV coupe derivat din BMW X7 și numit BMW X8, nume de cod G09. Acesta va apărea pe piață spre finalul lui 2021 iar versiunea de top X8M în 2023.
Cu BMW X7, BMW a atacat segmentul SUV-urilor luxoase cu șapte locuri unde mai concurează și Mercedes-Benz GLS. Chiar dacă vine cu șapte locuri standard, X7 este și un concurent cu un preț mult mai atractiv pentru unele versiuni ale lui Bentley Bentayga care nu are decât 5 locuri.
Însă BMW X7 este orientat spre confort și spațiu interior și în acest segment ultraluxos există și o nișă sportivă. BMW a explorat cu succes aceste nișe sportive și este singurul constructor care are o gamă completă de SUV-uri coupe: X2, X4 și X6.
În acest context, un viitor X8 ar avea sens și versiunile de top ar putea concura cu SUV-urile sportive Lamborghini Urus și Aston Martin DBX dar și cu Audi RS Q8.
Gama de motoare se va orienta după cea de la X7 dar vor fi și unele schimbări.
Foarte probabil, dieselul quadturbo nu va mai fi oferit din cauza noilor norme de emisii, dar BMW are un diesel nou de 3 litri cu tehnologie mild hybrid care dezvoltă 340 CP și 700 Nm și are sistem de 48V cu starter alternator integrat de 11 CP care ajută motorul la accelerații. Rămâne de văzut dacă se va mai oferi și dieselul de bază de 3 litri și 265 CP.
Gama pe benzină va cuprinde motorul turbo cu 6 cilindri de 3 litri și 340 CP și noul V8 de 4,4 litri și 530 CP.
Vor exista și două versiuni Plug-In Hybrid: X8 xDrive 45e cu șase cilindri în linie de 3 litri cu 394 CP care a fost lansat de curând la X5 xDrive 45e și una nouă X8 xDrive 50e cu 500 CP.
Modelul de top X8 M ar putea avea sub capotă același V8 bi-turbo de 4,4 litri dar în versiune Mild Hybrid care va livra peste 600 CP fiind un rival direct pentru Lamborghini Urus.
Pentru X8M se discută și despre o propulsie Plug-In Hybrid la care motorul V8 bi-turbo de 4,4 litri să fie cuplat cu un motor electric de circa 200 CP, ansamblul livrând în total 760 CP.
X8M va avea tracțiune integrală comutabilă ca la M5 adică va avea și un mod doar cu transmisie spate.
Și trenul de rulare va fi diferit de X7 la anumite versiuni. Spre deosebire de X6, X7 este disponibil exclusiv cu suspensie pneumatică standard, opțional putând fi comandat pachetul Executive Drive Pro cu bare stabilizatoare active.
Citește primele impresii despre BMW X7
X6 poate fi configurat și cu suspensie M adaptivă (standard la M50i și M50d) și opțional cu suspensie adaptivă M Professional care include direcția integrală și barele stabilizatoare active (standard la X6M).
Este de așteptat ca trenul de rulare al lui X8 să se orienteze după cel de la X6 și să fie disponibil și cu suspensie adaptivă M în standard la versiunile M Performance. Iar modelul de vârf va avea trenul de rulare cu suspensia adaptivă M Professional de la X6M.
BMW X8 va avea un design cu o lunetă mai înclinată și un acoperiș mai plonjat spre spate. Ne așteptăm și la o grilă a radiatorului mai sportivă și cu dimensiuni ceva mai mici pentru o aerodinamică mai bună.
Separe că nu va exista decât versiune cu 4 locuri, aspectul practic fiind pus pe planul al doilea. Totuși, chiar dacă pasagerii vor avea o ușoară senzație de claustrofobie datorită geamurilor mai mici și acoperișului mai plonjat, spațiul în spate va fi decent și va fi cel puțin la nivelul oferit de X6.
În prezent cele mai ieftine versiuni ale lui X7 încep de la circa 85.000 euro, iar versiunea M50i costă 111.503 euro. Ca și în cazul altor SUV-uri coupe-uri, ne așteptăm la un surplus de preț față de SUV-ul din care derivă, de circa 5.000 euro.
Având în vedere că X6M costă 127.925 euro, ne așteptăm ca X8M să coste în jur de 135.000 euro, ceea ce va reprezenta un chilipir comparativ cu Urus care costă 206.000 euro și cu DBX care începe la 196.000 euro.
Împreună cu Seria 7, Seria 8 și X7/X8, BMW va avea o gamă de lux cum nu a mai avut de mult.