Versiunea electrică a lui Mercedes-Benz Clasa S va avea cel mai spectaculos interior de pe piață. Iată cum se integrează în habitaclul luxos bordul lui EQS!
Sistemul MBUX Hyperscreen promite să transforme interiorul lui EQS în cel mai spectaculos habitaclu din segment. Până acum, Daimler nu a prezentat nicio fotografie cu bordul integrat în habitaclu. Tot ceea ce aveam erau imagini ale celor trei ecrane ”schițate” în bord. Ei bine, iată și primele fotografii cu bordul lui EQS complet și cu atmosfera sa interioară.
”MBUX Hyperscreen va face ca toate mașinile existente azi să pară vechi”, spune Gorden Wagener, designerul șef Mercedes-Benz despre viitorul in-car cinema.
Nu va fi doar un sistem multimedia performant, cu o interfață intuitivă. Va fi un creier care va învăța comportamentul șoferului și se va mula pe acesta, nu invers, așa cum se întâmplă în mașinile zilelor noastre.
Software fără precedent
Vei primi sugestii personalizate legate de infotainment, confort și funcții ale vehiculului, dar firește că asta nu va fi suficient. Sunt momente când vrei lucruri noi, iar MBUX Hyperscreen te ajută să nu mai pierzi vremea cu căutări prin submeniuri, ci îți oferă toate informațiile în același meniu principal, liniar. Și nu este un meniu cu structură fixă, ci unul contextual.
Nu va exista un ecran Home predefinit, ci unul adaptat fiecăruia dintre cele șapte profiluri de utilizatori ce pot fi încărcate în sistem. Nu numai viața șoferului este simplificată, ci și a pasagerului din dreapta, care primește propria zonă de operare. De fapt, vorbim de o consolă tactilă curbată, gigantică (0,24 m2), care se întinde pe toată lungimea parbrizului, de 1,41 m!
➡ BMW: generația a 8-a a sistemului iDrive 💡
Sub sticla sa se găsesc trei ecrane: instrumentarul digital, display-ul central și unul dedicat pasagerului, ultimele două cu tehnologie OLED. Cel din dreapta rămâne inactiv dacă locul pasagerului nu este ocupat, afișând o imagine decorativă.
Îl vom vedea în premieră la versiunile pur electrice.
„Am vrut să le oferim ceva special clienților de Mercedes-Benz EQ, în general mai pasionați de tehnologie“, spune Wagener. Legat de modelele tradiționale, acesta completează: „La un moment dat, vom decide dacă îl vom implementa, în funcție de cerere, fezabilitate și sustenabilitate economică“
➡ Amanda Zhang este noul CEO Mercedes-Brnz în România 💡
La 650 de grade este turnată suprafața imensă din sticlă curbată a sistemului MBUX Hyperscreen. Această temperatură e absolut necesară pentru a asigura o zonă de vizualizare omogenă și fără distorsiuni.
Zero butoane. Singurele elemente fizice de pe bord sunt gurile de ventilație. Întreaga suprafață a bordului este acoperită cu un strat din silicat de aluminiu, ca la ecranele Gorilla Glass ale telefoanelor. Astfel, sticla nu se va zgâria la folosire intensă.
Bordul lui EQS: hardware de top
Procesor cu opt nuclee, 24 Gb de RAM și o capacitate de citire a datelor de 46,4 Gbps – ai mai văzut așa ceva? Toate lucrează în slujba sistemului Travel Knowledge, care e în stare să-ți răspundă imediat la întrebări referitoare la orice clădiri, monumente și, în general, la orice detalii de pe traseu.
„Numai“ 17,7 inchi măsoară display-ul central cu feedback haptic, care confirmă cu o vibrație orice apăsare. Pentru asta, 12 servomotoare vibrează în diferite zone ale sale. În zona de sus este afișat sistemul de navigație, în timp ce banda de jos constituie meniul pe un singur nivel, numit Zero Layer. Acesta își schimbă structura în funcție de aspect.
Uriașul ecran este proiectat să se comporte sigur la accident. Astfel, panoul din spate are puncte predefinite în care cedează, precum și cinci suporturi de prindere în formă de fagure. Acestea se deformează controlat pentru a prelua tensiunile.
Trebuie, însă, ținut cont de faptul că versiunile de bază nu vor primi sistemul MBUX Hyperscreen.