Bosch îşi consolidează poziția în România

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii şi servicii, a atins anul trecut în România o cifră de afaceri de 212 milioane de euro. În raport cu anul 2012, în 2013 volumul vânzărilor a crescut cu 18 la sută.

„2013 a fost un an foarte important pentru Bosch în România, caracterizat prin dezvoltarea solidă a tuturor activităţilor grupului. În plus, ne-am întărit semnificativ prezenţa pe piaţa românească, iar în anii următori dorim, de asemenea, să continuăm extinderea şi consolidarea activităţii noastre”, afirmă Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în România. În anul precedent, Bosch a investit peste 70 de milioane de euro în România, în special în finalizarea fabricii de tehnologie auto din Cluj şi în extinderea fabricii existente din Blaj. La începutul anului 2014, Bosch avea aproximativ 1.700* de angajați în cele patru locaţii din România. Până la sfârşitul anului, numărul angajaţilor din România va depăşi 2.400 de persoane.

Extinderea centrului de comunicare Bosch din România 

În 2013, centrul de comunicare Bosch din Timişoara a fost extins semnificativ. „Datorită calificărilor excelente şi competenţei angajaţilor noştri, în special în domeniile IT şi de supraveghere la distanţă, am putut atrage numeroase proiecte noi”, declară Mihai Boldijar. Centrul de comunicare are aproximativ 400 de angajaţi, o suprafaţă de peste 3.500 de m2 şi oferă servicii în 19 limbi. Oferta include asistenţă tehnică şi consultanţă IT, precum şi alte servicii de contabilitate, relaţii clienţi şi de gestionare a documentelor.

Noua unitate de producţie şi dezvoltare din Cluj

Recent, grupul Bosch a deschis cea de-a doua unitate de producţie dedicată tehnologiei auto în România: în noua fabrică din Cluj, Bosch produce componente electronice şi dispozitive de control pentru industria auto. În plus, pe viitor, “inima electronică” a sistemului de propulsie al bicicletei eBike va fi fabricată la Cluj. Încă din noiembrie 2013, la Jucu a fost inaugurat Centrul de cercetare şi dezvoltare Bosch din România. Accentul este pus pe dezvoltarea componentelor electronice şi a soluţiilor software pentru produsele fabricate aici. În plus, centrul oferă servicii de inginerie şi pentru alte unităţi Bosch, dar şi pentru clienţii locali.

Extinderea fabricii din Blaj

De asemenea, Bosch a extins semnificativ unitatea de producţie din Blaj: începând cu 2013, fabrica a produs senzori de turație a roților și senzori de turație a arborelui cotit, folosiţi în industria auto. În 2013, pentru extinderea fabricii şi pentru noi echipamente de asamblare s-a investit o sumă de aproximativ 50 de milioane de euro. Până la sfârşitul anului 2014 vor lucra aici aproximativ 1.000 de angajaţi, cu aproape 200 mai mulți decât la începutul anului. De asemenea, divizia Drive and Control din cadrul Bosch, cunoscută şi sub numele de Bosch Rexroth, a produs încă din 2007 tehnologie liniară folosită în ingineria mecanică.

Tehnologia auto: motorul de dezvoltare al afacerilor din România

În 2013, volumul de vânzări în domeniul tehnologiei auto din România a înregistrat creşteri de două cifre. Motivul a fost creşterea producţiei celor doi constructori auto, Dacia şi Ford, precum şi intensificarea exporturilor către alte pieţe din Europa de Est şi Africa. Chiar şi vânzările de piese de schimb au înregistrat rezultate pozitive. De asemenea, anul trecut în România, un total de 46 de service-uri auto s-au alăturat conceptelor de service Bosch Car Service, Bosch Diesel Service, Bosch Diesel Center şi Auto Crew.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top