Brembo a anunțat achiziționarea Ohlins Racing, un producător suedez de tehnologie pentru suspensii, pentru 405 milioane de dolari, marcând cea mai mare achiziție de până acum a producătorului italian de frâne.
Tranzacția, care va fi finanțată prin lichiditățile disponibile, implică o achiziție integrală de la Tenneco, susținută de Apollo Global Management.
Președintele executiv al Brembo, Matteo Tiraboschi, a declarat că Ohlins este o „potrivire perfectă” pentru companie, îmbunătățind oferta sa de produse în sectorul auto. Acesta a precizat: „Această achiziție avansează în strategia noastră de a oferi soluții inteligente integrate clienților noștri, utilizând sinergiile din tehnologiile esențiale ale vehiculelor”.
Familia Bombassei, care controlează aproximativ 70% din Brembo, a generat recent peste 280 de milioane de euro prin vânzarea întregii sale participații de 5,6% la producătorul de anvelope Pirelli, înlăturând speculațiile privind fuziunea dintre cele două firme italiene.
Ohlins Racing este recunoscută pentru angajamentul său de a dezvolta o tehnologie de suspensie mecatronică de ultimă generație, atât pentru aplicațiile de șosea, cât și pentru cele de curse, promovând obiectivul Brembo de a deveni un furnizor lider de soluții pentru mobilitatea viitoare. Compania anticipează venituri de aproximativ 144 de milioane de dolari pentru anul curent și produce o varietate mare de produse, inclusiv amortizoare, furci față, amortizoare de direcție și software avansat. Ohlins este, de asemenea, un furnizor cheie pentru evenimente prestigioase din motorsport, precum Formula 1 și MotoGP.
Cu o forță de muncă de 500 de angajați, Ohlins operează două facilități de producție în Suedia și Thailanda, împreună cu două centre de cercetare și dezvoltare și patru locații de distribuție și testare în S.U.A., Germania, Thailanda și Suedia.
Tom Wittenschlaeger, CEO al Ohlins Racing, și-a exprimat entuziasmul cu privire la fuziune, declarând: „Prin unirea forțelor cu Brembo, suntem încântați să explorăm noi oportunități de creștere și să ne combinăm punctele forte pentru a stimula inovația și a spori valoarea pentru clienții și angajații noștri.”