Ei bine, da: a plăti pe o mașină sume de peste un milion de euro, nu garantează fiabilitatea absolută. Azi, Autoritatea pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzile Naționale din Statele Unite a prezentat o listă cu trei probleme din cauza cărora Bugatti Veyron este rechemat în service.
Rechemările vizează anumite exemplare de Bugatti din seriile Veyron și Veyron Grand Sport fabricate între 2006 și 2011. Prima problemă se referă la indicatorul nivelului de benzină din rezervor, care arată mai mult combustibil decât în realitate. Între noi fie vorba, poate că acul indicatorului nu poate ține pasul cu consumul real de benzină. Și oricum, ce posesor de Veyron așteaptă să îi scadă nivelul de benzină până spre zero? Problema afectează 72 de exemplare de Bugatti și va fi remediată prin înlocuirea senzorului din rezervor și modificarea softului.
A doua problemă descoperită de mecanici este predispunerea la corodare a cablului de curent care duce la borna ”+” a bateriei, precum și a conexiunilor alternatorului și afectează 13 exemplare. Spre deosebire de micile neplăceri pe care le poate produce inexactitatea indicatorului de nivel de benzină, aici avem de-a face cu o potențială problemă serioasă: supraîncălzirea cablului poate provoca incendii în compartimentul motor, soluția fiind înlocuirea atât a cablului, cât și a alternatorului.
În sfârșit, 87 de exemplare pot suferi de pe urma corodării plăcuțelor de sprijin care susțin vehiculul la suspendarea sa. Aflate sub caroserie, elementele sunt realizate din aluminiu și se pot desprinde în timpul rulării. Mecanicii vor remedia defecțiunea înlocuind și sigilând suporții cu probleme.
Mă întreb dacă, pe perioada imobilizării mașinilor în service, proprietarii vor primi câte un Lamborghini Aventador drept mașină la schimb.
Sursa: NHTSA