Grupul chinez BYD va lua în considerare anul viitor construirea unei a doua fabrici din Europa, a anunţat Michael Shu, directorul companiei pentru Europa.
Acesta a declarat că BYD vrea să devină un producător de top de vehicule electrice (EV) în Europa, până în 2030. „Suntem încrezători că vom ajunge la o poziţie de vârf până în 2030”, a afirmat oficialul.
Declaraţia lui Michael Shu vine în ziua în care preşedintele Chinei, Xi Jinping, vizitează Ungaria, ultima oprire din turneul său european.
În decembrie, BYD a anunţat că va construi în Ungaria o fabrică de vehicule electrice, devenind primul mare producător auto important din China cu o bază de producţie în Europa.
Ungaria, sub conducerea premierului Viktor Orban, a devenit un important partener comercial şi de investiţii al Chinei. Relaţiile politice călduroase au dus la înfiinţarea unor baze de producţie ale producătorilor de maşini şi baterii din China în Ungaria.
Pe de altă parte, BYD se află printre cele trei companii auto chineze avertizate de Comisia Europeană că nu au pus la dispoziţie suficiente informaţii pentru investigaţia sa asupra subvenţiilor guvernamentale care distorsionează piața liberă.
La începutul lunii maoi Comisia Europeană a avertizat trei producători de vehicule electrice din China că nu au pus la dispoziţie suficiente informaţii pentru această investigaţie.
Dacă Executivul comunitar ajunge la concluzia că informaţiile furnizate de companiile incluse în eşantion – BYD, SAIC şi Geely – sunt insuficiente, ar putea folosi dovezile disponibile din alte surse pentru a calcula taxe vamale la vehiculele electrice chinezeşti, o decizie care ar afecta relaţiile dintre Bruxelles şi Beijing.
Avertismentele de aceste tip sunt frecvente în cazurile UE de protecţie comercială. În toate cele 10 cazuri anti-subvenţii din trecut contra Chinei, pentru care măsurile restrictive sunt încă în vigoare, Comisia Europeană a folosit astfel de “elemente disponibile” pentru a completa anumite lacune.
Sursele susţin că firmele au dreptul să răspundă la avertismente.
SAIC a anunţat că va „coopera deplin” cu Comisia Europeană şi a furnizat toate informaţiile necesare, în concordanţă cu reglementările Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC) şi ale UE.
„Este important să subliniem că informaţiile sensibile din punct de vedere comercial – cum ar fi cele despre baterii – nu ar trebui să aparţină acestei categorii”, a precizat SAIC într-un mesaj pe WeChat.
Compania a refuzat să comenteze când a fost întrebată dacă Bruxellesul a cerut informaţii despre baterii.
Reprezentanţii Geely au refuzat să facă comentarii, iar cei ai BYD nu au răspuns solicitărilor de a comenta.
Camera de Comerţ a Chinei din UE susţine că rapoartele privind necooperarea sunt nefondate şi companiile au răspuns la diverse chestionare şi au facilitat inspecţii la faţa locului.
De asemenea, a informat Camera de Comerţ a Chinei din UE, unele firme văd solicitările UE ca fiind excesive.
– BYD și NIO devin tot mai agresive pe piețele auto externe
– BYD investește în Ungaria într-o fabrică pentru mașini electrice