Industria chineză de automobile dă noi semne de creștere pe piețele externe, doi dintre producătorii săi fiind în plină ofensivă. BYD, de exemplu, și-a oficializat planul de expansiune în Asia de Sud-Est, anunțând planuri pentru o nouă fabrică în Indonezia, în timp ce Nio este aproape de a lansa noi mărci și modele pentru piața europeană.
Compania BYD cu sediul în Shenzhen, a achiziționat un teren de 100 de hectare în zona industrială Subang, în partea de vest a insulei Java din Indonezia, unde intenționează să înceapă în curând construcția unei noi fabrici. Proiectul, susținut de investiții de puțin peste 1,2 miliarde de euro, este programat să înceapă producția în ianuarie 2026 și să aibă o capacitate de 150.000 de vehicule pe an. Cea din Indonezia va fi a cincea fabrică a BYD din afara Chinei, după uzinele anunțate sau deja în construcție în Thailanda, Uzbekistan, Brazilia și Ungaria.
Expansiunea BYD nu se oprește la producția de vehicule. Compania ar fi semnat un acord de furnizare de baterii pentru modelele noii mărci de mașini electrice premium “Onvo”, creată de Nio. Aceasta din urmă lucrează, de asemenea, la lansarea a două noi modele pentru piața europeană, dintre care unul va fi un SUV ce va costa mai puțin de 30.000 de dolari, potrivit directorului operațiunilor din Franța, Nicolas Vincelot, care a declarat pentru Reuters. Mai multe detalii vor fi furnizate la sfârșitul lunii mai. Vincelot a vorbit în marja unui forum organizat la Paris în cadrul vizitei președintelui Chinei, Xi Jinping, în Franța. În timpul evenimentului, ministrul francez al economiei, Bruno Le Maire, s-a adresat audienței formate din directori din industrie, subliniind cum țara sa “salută toate proiectele industriale: BYD și industria auto chineză sunt mai mult decât binevenite”.
Cei de la BYD, vor intra anul acesta și pe piața auto de la noi alături de alte mărci chinezești cunoscute.