Potrivit președintelui local al companiei, Eagle Zhao, principalul producător de vehicule electrice din China, BYD, va finaliza fabrica sa de 1 miliard de dolari din Indonezia până la sfârșitul anului 2025. Această mișcare subliniază ambiția BYD de a se extinde pe o piață dominată în mod tradițional de producătorii auto japonezi.
Fabrica, situată în Subang, Java de Vest, va avea o capacitate anuală de producție de 150.000 de vehicule electrice. Zhao a subliniat că progresul construcției fabricii decurge fără probleme, cu planuri de a finaliza construcția până la sfârșitul anului 2025. Uzina este destinată în principal pieței de export, BYD urmărind să își consolideze poziția în Asia de Sud-Est și nu numai.
Guvernul indonezian a stimulat investiția BYD, permițând temporar companiei să expedieze vehiculele sale electrice în țară fără taxe de import. Această politică este menită să încurajeze producătorii auto să investească în Indonezia și să stimuleze piața locală de vehicule electrice. Indonezia își propune ca, până în 2030, să producă 600.000 de vehicule electrice pe piața internă. În 2024, BYD a vândut 15.429 de unități în Indonezia, captând aproximativ 36% din piața vehiculelor complet electrice, conform datelor din industrie.
Zhao a menționat că uzina va începe să producă vehicule la scurt timp după finalizarea construcției. BYD a lansat deja patru modele în Indonezia: Seal sedan, Atto 3 SUV, Dolphin hatchback și M6 MPV cu șapte locuri. M6 a fost cel mai bine vândut model al companiei anul trecut. De asemenea, compania intenționează să introducă mai multe modele în 2025, vizând o creștere rapidă a vânzărilor. În plus, BYD va lansa marca premium Denza în Indonezia în această săptămână.
Pe piața mai largă din Asia de Sud-Est, BYD își intensifică prezența, contestând dominația producătorilor auto japonezi și coreeni. Compania și-a depășit obiectivul global de vânzări în 2024, ajungând la peste 4 milioane de unități vândute. Anul trecut, BYD a deschis în Thailanda prima sa fabrică de vehicule electrice din Asia de Sud-Est, o facilitate în valoare de 490 de milioane de dolari, capabilă să producă anual 150.000 de unități, inclusiv hibride plug-in.
În Singapore, BYD și-a mărit avansul față de Tesla în ceea ce privește vânzările, reflectând amprenta sa în creștere în regiune.