Câteva cazuri de probleme atipice au atras atenția în ultima vreme. Inițial, au fost afectate exemplare de Toyota bZ4X, acum toate modelele Rivian. În ambele cazuri, problema e că le cad roțile. Din fericire, ambele ”bube” și-au găsit rezolvarea.
Pare o modă, deja. Și nu una accesibilă oricui, ci doar celor ”aleși”. În cazul nostru, în cazul unora dintre cele mai mediatizate modele electrice din ultima perioadă. Toyota bZ4X, respectiv Rivian R1T și R1S. Acestora le cad roțile (sau, le puteau cădea, pentru că s-a găsit rezolvarea).
S-a rezolvat: nu mai cad roțile!
Japonezii au rechemat în service 258 unități care erau în pericol să li se întâmple grozăvia și au rezolvat problema. În esență, ”buba” era creată de prezoanele roții care se puteau desface. Ca un producător serios ce e, Toyota s-a oferit să răscumpere mașinile celor care au avut probleme. Iar celor care aveau un exemplar în curte, le-a dat un alt model pe care să-l folosească gratuit, în siguranță, până la remedierea problemei. Pe lângă bZ4X, și fratele Subaru Solterra, care folosește aceeași platformă tehnică, a avut aceeași problemă. Ambele au fost rezolvate, deci… nu mai cad roțile.
Și Rivian e afectat
Acum, o piuliță buclucașă pare să afecteze cele două modele Rivian. Americanii și-au dat seama că 13.000 de exemplare (din 14.300 produse în total anul ăsta) pot avea o problemă de siguranță. Piulița dintre brațul superior al suspensiei și bieleta de direcție se poate desface, pentru că n-a fost strânsă suficient de tare.
Toate modelele afectate sunt rechemate în service, iar problema se rezolvă în câteva minute. Deși au existat cazuri cu roți căzute, nu s-a înregistrat niciun caz de vătămare corporală.
Foto: Toyota și Rivian Owners Forum