După ce General Motors a vândut, timp de decenii, modele în Europa, prezența grupului pe bătrânul continent s-a diluat. Acum, însă, GM pune la cale un plan de revenire în forță. Cea mai luxoasă marcă din portofoliu își pregătește întoarcerea. Cadillac atacă Europa.
Anunțul a fost făcut de însuși CEO-ul General Motors, Mary Barra. Aflată în Los Angeles, ”doamna GM” a previzionat întoarcerea grupului în Europa, foarte probabil, ca brand exclusiv electric. Restricțiile de emisii care vor urma pe continentul nostru vor permite mărcilor americane, care nu s-au bucurat de succes aici, să pornească de la zero. Va fi un restart pe care acestea nu vor întârzia să-l fructifice.
E drept, GM încă mai vinde mașini în câteva centre din Europa. Câteva modele Cadillac și sportiva Chevrolet Corvette se află încă în ofertă. Dar volumele sunt, mai degrabă, neînsemnate.
”În urmă cu aproximativ cinci ani, ne-am vândut afacerea Opel către ceea ce este acum Stellantis și nu avem remuşcări, fiind o gamă cu combustie internă. Dar ne uităm la oportunitatea de creștere pe care o avem acum, pentru că putem reintra în Europa ca un jucător pur electric. Abia aștept să facem asta!” a spus Barra.
Cadillac atacă Europa, și începe cu Lyriq
Cele câteva centre Cadillac din Europa pot funcționa ca trambuline, ajutând marca să nu înceapă munca de jos. Iar singurul model electric al gamei, SUV-ul de lux Lyriq, ar ataca direct modele de 5 metri precum BMW iX, Audi e-tron SUV și Mercedes EQS SUV.
Deocamdată, Lyriq vine cu un singur motor poziționat pe puntea spate. Acesta dezvoltă 347 CP și e conectat la o baterie de 100,4 kWh utilizabili. Astfel, autonomia estimată de GM ajunge la aproape 500 km. Bateria se încarcă la surse de curent continuu cu până la 190 kW. Pentru europenii cu pretenții, este probabil ca puterea actuală și propulsia pe spate să fie prea puțin, de aceea ne așteptăm ca americanii să propună și o versiune cu două motoare. Probabil, sub titulatura Lyriq-V.
via Cadillac