General Motors a numit un nou şef pentru producătorul Cadillac în Europa. Andreas Schaaf, de 44 de ani, fost executiv BMW, va deveni începând cu data de 1 iulie vice-preşedinte Cadillac Europe şi subaltern direct al lui Johan de Nysschen, şeful global al mărcii americane.
Schaaf îl va înlocui pe Thomas Sedran, 50 de ani, fost CEO interimar la Opel, care se afla în momentul de faţă atât la conducerea Cadillac cât şi în fruntea mărcii Chevrolet în Europa. Conform declaraţiilor oficiale, Sedran va părăsi General Motors pentru a se dedica unor proiecte în afara companiei.
Îndatoririle lui Sedran în cadrul mărcii Chevrolet vor fi preluate de către Les Turton, manager de vânzări pentru Chevrolet Europe şi director al mărcii în Marea Britanie. El va avea misiunea de a finaliza retragerea mărcii din Europa, odată cu încetarea vânzărilor Chevrolet, programată pentru finalul acestui an calendaristic.
Schaaf şi-a început cariera în cadrul grupului BMW în 1996, ocupându-se de controlul producţiei, ca mai apoi să se ocupe de management de produs şi de strategie. De-a lungul timpului a deţinut mai multe posturi de management în marketing şi în vânzări în Asia, Africa sau în Europa de Est, inclusiv postul de şef de vânzări şi marketing în Coreea de Sud.
În perioada aprilie 2010 – noiembrie 2012, Andreas Schaaf a fost directorul BMW Group India, unde a contribuit decisiv la introducerea mărcii MINI pe piaţă.
Într-o declaraţie oficială, johan de Nysschen a spus: ˝Andreas Schaaf ne va ajuta să ne rafinăm mai mult experienţa şi strategia globală în ceea ce priveşte vânzările, pregătind totodată o strategie de creştere a mărcii în Europa.˝
Din portofoliul actual al mărcii Cadillac în europa fac parte coupe-ul sportiv ATS Sport, versiunea sa sedan, alt sedan – CTS, crossover-ul SRX şi SUV-ul Escalade. Vânzările totale contorizate de cei de la Cadillac în Europa anul trecut au fost de 365 de vehicule, o scădere de la 395 de unităţi în 2013, conform unor statistici furnizate de către JATO Dynamics.
IHS Automotive prognozează că vânzările americanilor vor ajunge la 1.000 de unităţi în anul 2018, urmând ca în 2019 să se atingă o cifră de aproximativ 2.300 de unităţi, în special datorită unui nou SUV de segment C dar şi viitoarei generaţii Cadillac ATS.
În aceeaşi analiză, cei de la IHS au concluzionat că impactul real al numirii lui Schaaf la cârma Cadilllac Europe se va simţi cu adevărat în următoarea decadă, dar şi că dacă vor întreprinde reformele şi inovaţiile de care marca are nevoie, atât în materie de dealeri cât şi în procesul de vânzare, acest reviliment al constructorului pe bătrânul continent s-ar putea produce şi mai devreme.