Într-o întâlnire cu presa, Christophe Dridi, director general Automobile Dacia și al Groupe Renault România a dat detalii despre viitoarele modele electrificate de la Dacia: Duster Plug-In Hybrid și Dacia electrică.
După ce au păstrat mult timp secretul privind viitoarea gamă electrificată de la Dacia, oficialii Dacia au anunțat prin vocea directorului general Cristophe Dridi planurile privind electrificarea gamei Dacia în umra unei întâlniri cu presa.
Dridi a spus că este logic ca noua platformă CMF-B (utilizată la noile modele Renault Clio, Captur și Nissan Juke) care suportă propulsia Plug-In Hybrid să stea în viitor și la baza lui Duster. De aici am dedus că viitoarea generație Dacia Duster va renunța la platforma ranforsată a lui Logan care a stat la baza primelor două generații Duster și va adopta moderna platformă CMF-B de la noul Clio.
Astfel, a treia generație Duster va beneficia și de propulsia Plug-In Hybrid ce va fi disponibilă la vânzare din vara lui 2020 pe noul Renault Captur.
Sistemul Plug-In Hybrid de pe Captur combină un motor termic aspirat de 1,6 litri și 90 CP cu două motoare electrice de 70 și 30 CP. Bateria de 9,8 kWh promite o autonomie electrică mixtă de 45 km și de 65 km în oraș.
Citește toate datele despre Renault Captur Plug-In Hybrid
În ceea ce privește Dacia electrică, Cristophe Dridi a spus că întrebarea nu este dacă va veni ci când va veni. Oficialul de la Dacia a dat de înțeles că nu vom avea prea mult de așteptat deoarece Dacia vrea să profite de bonusurile de la stat și de creșterea vânzărilor de mașini electrice.
La întrebarea dacă viitoarea Dacia electrică va veni din China, oficialul Dacia ne-a dat de înțeles că într-o lume globală acest lucru nu ar trebui să ne mire și în opinia noastră a confirmat importul viitoarei Dacia electrice din China deși nu a spus-o în mod direct.
Viitoarea Dacia electrică se va baza pe modelul Renault K-ZE și va fi un mini SUV de oraș în genul lui Suzuki Ignis.
Pe piața chineză Renault K-ZE are un motor electric de 44 CP și 120 Nm și atinge o viteză maximă de 105 km/h.
În china, autonomia este de 250 km conform vechiului ciclu NEDC care înseamnă în jur de 200 km WLTP dar este posibil ca în Europa autonomia să fie ceva mai mare.
Renault nu are în plan o mărire substanțială a autonomiei deoarece dorește să mențină prețul redus și pentru oraș o autonomie reală de 200 km este mai mult decât suficientă.
Având în vedere că noua Skoda Citigo eIV va costa circa 20.000 euro având un motor cu putere aproape dublă, de 82 CP, este de așteptat ca viitoarea Dacia electrică să coste până în 12-14.000 euro.
Cu bonusul de la stat de aproape 10.000 euro care nu poate fi însă mai mare decât jumătate din valoarea mașinii, viitoarea Dacia electrică ar putea costa după aplicarea subvențiilor undeva între 6 și 7.000 euro ceea ce ar face-o atractivă ca a doua mașină în familie.