Vom plăti taxa de autostradă, dar nu prea curând. Mai întâi trebuie să avem o rețea care să acopere 1.500 de kilometri, anunță Ministrul Transporturilor, Lucian Șova. Deocamdată, rețeaua noastră de autostrăzi acoperă puțin peste jumătate.
Șoferii care vor circula pe autostrada A3, inclusiv pe tronsonul finalizat de autostradă dintre București și Ploiești vor fi nevoiți să plătească o taxă de 6,3 euro + TVA (aproximativ 34 de lei) pentru fiecare 100 de kilometri.
Cum a ajuns Ungaria să aibă de 2,5 ori mai mulţi
km de autostradă față de România
“La un bun simţ mai mult tehnic pe care mi-l asum, nu cred că înainte de a avea 1.500 de kilometri de autostradă funcţională statul român va adopta decizia de a schimba modelul de taxare”, a precizat ministrul, într-o emisiune difuzată la postul public de televiziune.
Proiectul de lege care propune taxa de autostradă prevede ca taxarea să înceapă chiar de anul viitor. Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, susține însă, că o astfel de taxă va fi introdusă abia după ce autostrada București – Brașov va fi finalizată, iar rețeaua de autostrăzi de pe teritoriul României va ajunge la 1.500 de kilometri. În prezent, șoferii pot parcuge doar aproximativ 780 de kilometri pe autostradă în țara noastră.
Taxă de autostradă – Cât trebuie să plătim ca să avem acces
Legislația europeană interzice un sistem dual de taxare, adică taxarea accesului pe drumuri cu două tarife diferite, ceea ce înseamnă că rovinieta ar fi desființată. “Se va lua decizia la nivel politic, guvernamental, să schimbăm întregul sistem de taxare din România”, anunță Minstrul Transporturilor.