Candy crush – Test drive Audi Q2, un SUV de oraș

Audi Q2

SUV? Coupe? Off-roader? Crossover? Deși e greu de încadrat într-o singură clasă, noul Audi Q2, trei în 1 ca șamponul, a câștigat trofeul Volanul de Aur la categoria SUV-urilor compacte. Dacă aveați impresia că sunt prea multe astfel de mașini pe piață, iată că mai vine una. Prezentat în primăvară a Geneva, Q2 este un veritabil “candy crush”, acel joc obsedant, tradus prin “slăbiciune pentru bomboane”. Audi Q2, mai ales cel roșu pe care l-am testat noi, este o bomboană. Foto: Bogdan Paraschiv.

Audi Q2 este mașina pentru cei care o declarație de stil este mai importantă ca performanța. La mijlocul drumului dintre A3 și Q3, noul Q trece testul celor care vor o mașină glam și trendy. Cel mai mic crossover din gama Audi vine cu o atitudine pozitivo-agresivă, linii robuste, macho, o imagine confirmată și de cu grila amplă, tipică brand-ului, flancată de prize de aer false.

Audi Q2

Profilul lui Audi Q2 pare un experiment al designer-ilor de la Ingolstadt, pentru că sunt acolo două linii, două nervuri cu traiectorii inedite, una pe sub oglindă, cealaltă pe deasupra.

Imposibil de definit, spune reglama la Audi Q2. La fel de imposibil pare de ales când vine vorba de culori, pentru că nemții promit peste cinci milioane de combinații. Și montantul spate, de dimensiuni impresionante, este personalizabil în cam orice culoare. Arată bine din lateral, dar de la volan, cam obturează peisajul la manevrele cu spatele și produce un unghi mort uriaș.

Audi Q2

Și vorbind de spate, un eleron sport și un difuzor de aer îi amplifică natura activă. Stopurile vi se par familiare? Poate le-ați mai văzut la Volkswagen Polo, micuțul urban al marii familii Volkswagen AG.

  • Interior stilat și bine echipat
  • Distractiv pe modul Sport
  • Design prea cuminte
  • Preț de speriat

Oglinzile laterale au o formă… inexplicabilă. Trebuie să le schimbi poziția sau să îți cauți o altă poziție în scaun pentru a vedea bordura la parcarea laterală sau cu spatele. Poate la asta s-a gândit Audi când a pus la dispoziție și un sistem de parcare automată.

În portbagajul de 405 litri (1.050 de litri cu bancheta rabatată), poți să îndeși brăduțul (atenție, nu bradul!) de Crăciun!

Am învățat la Facultatea de Jurnalism că trebuie să verifici o informație din trei surse înainte de a o da publicității. Q2 nu mi-a fost coleg de facultate, dar se pare că știe principiul. Sunt trei surse de informare oferite celor care iau loc în interiorul inspirat de Audi A3: un ecran central de 7 inchi, un display digital de 12.3 inchi în spatele volanului, acel celebru Virtual Cockpit, și un head-up display proiectat pe un ecran din sticlă, care se ridică din bord la pornirea motorului. Un pic amețitor? Poate chiar copleșitor? Audi Q2Doar până te obișnuiești să filtrezi informația necesară în timp ce conduci. Sistemul MMI recunoaște scrisul de mână, iar navigația anticipează destinația dorită în funcție de locul în care te afli. Dezvolți o relație cu acest crossover, în care vă citiți reciproc gândurile. Același sistem intuitiv oferă un streetview de-a dreptul impresionant.

În schimb, lasticul de pe bord și de pe portiere nu e tocmai premium, dar ne putem consola cu ideea că îl face pe simpaticul Q2 mai… sportiv și mai puțin fițos, îl readuce cu picioarele (pardon, roțile!) înapoi pe pământ.

Suspensia destul de rigidă se asigură că pasagerii de pe bancheta din spate nu vor adormi acolo, deși spațiul nu-i va restricționa. Vor simți denivelările, fără să le clănțăne însă, dinții.

Q2-ul nostru este propulsat de un motor turbo de 1.4 litri cu 150 CP, expediați către puntea din față prin intermediul transmisiei automate S-Tronic cu dublu ambreiaj și șapte trepte.

Audi Q2

La 4,19 lungime, 1,79 lățime și 1,50 înălțime, ușor manevrabil și bine antifonat, Q2 te rupe de stresul traficului citadin, dar nu și de stresul consumului. 9 l/100 km sunt cifre care v-ar putea aduce un oarecare disconfort, iar modul Sport pe drumul de 10 kilometri dintre casă și birou, ar putea rămâne un moft rezervat zilei de salariu. Pe drumul spre benzinărie, să vorbim despre cum setarea sport face cele 1335 kg ale mezinului familiei  să se simtă ca un fulg, îi aduce un caracter sportiv aparent nativ și asigură o coloană sonoră de blockbuster cu efecte speciale. Audi Q2 Dacă ați întârziat la birou și dacă nu țineți foarte tare la permisul dumneavoastră, trebuie să știți că Audi se laudă cu 8,5 secunde în intervalul de la 0 la 100 km/h.

În oraș, frânarea de urgență (PreSense Front) cu funcție de detectare a pietonilor are o fire tare panicoasă, care imprimă avertizarea sonoră și luminoasă în bord, apoi aplică – uneori luându-l prin surprindere pe cel de la volan – manevra de reducere a vitezei, deși șoferul este convins că are tot spațiul din lume pentru a frâna în condiții de siguranță. Evident, sistemul a fost una dintre dotările care i-au adus lui Q2 cinci stele la testul Euro NCAP.

Lăsăm orașul în urmă, la fel și drumurile drepte. Aici trebuie să știți că electronica mini-SUV-ului cu apetit pentru distracție, în versiunea cu tracțiune față, intervine târziu, așa că, în virajele în care pierde aderența, sunteți la limita dintre divertisment, control și risc.

În linie dreaptă, pe autostradă, respectând, evident, limita de viteză, indicatorul de consum arată puțin peste 7 l/100 km. Mai încercăm câțiva kilometri pe modul Sport? Și așa ajungem la un nou atac de panică, pentru că în doar 5 kilometri, autonomia a ajuns de la 190 la 110 kilometri. Să revenim la rularea economică, pentru a fi siguri că ajungem acasă.

Vreți off-road? Audi Q2 arată robust, dar cochet, așa că nu prea inspiră asemenea escapade. Deși garda la sol de 20 de centimetri ar putea să vă dea idei. Griji mi-aș face mai mult în condițiile în care urcarea la volan ar putea provoca un stres inutil unei fuste-creion, de exemplu.

În Audi se “audi” bine de tot. Un sistem de sunet Bang & Olufsen îi va da fericitului posesor senzația de exclusivitate, pentru că sistemul este unic în segment.

Audi Q2

Cel mai ieftin Q2 costă în România 26.830, dar dacă bifezi câteva căsuțe pentru a alege un motor mai puternic, tracțiune integrală și câteva dotări care îți vor ușura viața la volan și poate chiar o vor salva la un moment dat, ai în fața ochilor o sumă dublă. E clar, nu plătești doar performanțele, interiorul ultra-tehnologizat plin de butoane și ecrane, și imaginea stilată, ci și eticheta premium garantată de cele patru cercuri de pe grila radiatorului.

Audi Q2

Verdict AutoExpert

Cu un design experimental, dar cuminte, Audi Q2 este un “macho car” care s-ar putea dovedi a fi un best-seller. Dacă Audi va da lovitura cu mezinul Q2, rival pentru Mini Countryman, rămâne de văzut. În targetul lor, se află, cu siguranță, hipsterii și domnișoarele care vor o mașină care să fie o declarație de stil. Numeroasele opțiuni de personalizare la exterior îl fac pe Q2 să arate ca o bomboană. Distracție plăcut cu acest “candy crush”.
Citiți mai multe despre Audi Q2 în testul realizat de colegul meu Bogdan Grigorescu, în numărul următor al revistei AutoExpert.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top