În perioada 08-09 ianuarie, cei 60 de membri ai juriului Car Of The Year testează pe circuitul Mettet, din Belgia, finalistele celui mai important premiu auto de pe continent – European Car Of The Year. Vă reamintim că cele șapte finaliste au fost votate și anunțate în 15 noiembrie.
Alfa Romeo Junior, Citroen C3, Cupra Terramar, Dacia Duster, Hyundai Inster, Kia EV3 și Renault 5 sunt cele șapte modele din finală. Am avut ocazia să le testăm atât pe circuit, cât și pe drumuri de toate gradele, astfel încât fiecare membru al juriului să-și întărească votul final.
După cum se vede, ediția 2025 este una dintre cele mai strânse din istoria de 61 de ani a competiției, având în finală modele normale, care se vor vinde în masă în perioada următoare, fiecare reprezentând un jalon important în evoluția mărcii proprii:
- Alfa Romeo Junior se adresează în primul rând celor care nu au mai avut o Alfa, încercând să lărgească paleta de clienți potențiali, oferind motorizări electrice și hibride
- Citroen C3 este o alternativă urbană serioasă și propune atât motorizare electrică, cât și hibridă
- Cupra Terramar pare că vrea totul din segment, oferind motorizări pentru toate gusturile
- Dacia Duster, în afară de designul spectaculos, surprinde cu motorizarea hibridă, plăcută la condus și foarte economică
- Hyundai Inster este o interpretare urbană electrică, cu o habitabilitate impresionantă
- Kia EV3 este un fel de EV9 redus la scară, având doar motorizare electrică
- Renault 5 este poate cea mai reușită reinterpretare a trecutului din ultimii 30 de ani ai industriei auto, fiind primul model din noua platformă electrică Renault de clasă mini / mică.
Firesc, am avut prilejul unor schimburi de idei constructive atât între noi, ca membri ai juriului, cât și cu reprezentanții finalistelor, am aflat lucruri noi despre fiecare model în parte și diferite impresii de condus ale colegilor. În același timp, a fost o bună ocazie să mai aflăm mici secrete de viitor ale fiecărei mărci și să facem unele planuri de viitor. De exemplu, am discutat cu Dacia ideea de a organiza un eveniment special pentru membrii juriul COTY în România, care să includă vizitarea facilităților de la Titu și Mioveni, alături de un test pe Transfăgărășan și Transalpina.
Este foarte clar că părerile sunt diferite, ținând cont și de țara / zona din care face parte membrul juriului, de la colegii din țările nordice, bogate, unde mașinile electrice domină decisiv, de mulți ani, la colegii din sudul Europei, unde gradul de electrificare al pieței auto nu depășește 5%.
Atât pentru moment. Urmează în 10 ianuarie, la ora 11.00 (12.00 ora României) anunțul marelui câștigător Car Of The Year 2025.